کد خبر : 98959
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 مهر 1402- 54: 17

مدیرکل استاندارد گیلان: 

ناخالص فروشی واحدهای صنفی گزارش شود/ اصالت شناسی آسان محصولات

ناخالص فروشی واحدهای صنفی گزارش شود/ اصالت شناسی آسان محصولات

مدیرکل استاندارد گیلان با اشاره به اصالت شناسی آسان محصولات گفت: شهروندان ناخالص فروشی واحدهای صنفی را گزارش دهند.

به گزارش گیلانستان، مجتبی معصوم نژاد ظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران، اظهار کرد: اصحاب رسانه و خبرنگاران بازوان قدرتمند حوزه استاندارد و چشم بینا و بیدار جامعه هستند.

 

وی با تاکید بر لزوم استفاده از خبرنگاران و اصحاب رسانه در ارتقای سازمان افزود: مشاوره درست و اصولی و نقدهای سازنده خبرنگاران منجر به تعالی و توسعه می‌شود.

 

مدیرکل استاندارد گیلان با اشاره به نگاه راهبردی دولت سیزدهم به مقوله استاندارد بیان کرد: اجرای قانون تقویت استاندارد از سوی دولت سیزدهم در پنج سال اخیر کم نظیر بوده است.

 

معصوم نژاد با بیان اینکه استاندارد مقوله مهم و اثربخش کیفی و کمی در بخش‌های مختلف جامعه است، گفت: دوره تحول نظام استاندارد در دولت سیزدهم کلید خورده است و نظارت در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

وی با تاکید بر تقویت تولید حول محور استاندارد، افزود: کیفیت تولید و خدمات زیر ذره بین استاندارد قرار دارد.

 

مدیرکل استاندارد گیلان از الزامی شدن کاهش کمیت در استان خبر داد و بیان کرد: بر اساس پایش میدانی و داده‌های آماری در ۴۰ درصد محصولات در کشور استاندارد وزن خالص رعایت نمی‌شد که این آمار به زیر ۲۰ درصد رسیده است.

 

معصوم نژاد از پایش ماهیانه طرح کاهش کمیت ۷ الی ۱۵ محصول در گیلان خبر داد و اضافه کرد: با اجرای این طرح جلوی تضییع حقوق شهروندان و مصرف کنندگان گرفته شد و کاهش پیدا کرد.

 

وی با بیان اینکه اکثر شیرینی فروش‌های گیلان خالص فروشی می‌کنند، افزود: شهروندان ناخالص فروشی واحدهای صنفی را گزارش دهند.

 

مدیرکل استاندارد گیلان از تدوین استاندارد دو کالای برقی و خانگی و خودرو خبر داد و اضافه کرد: این کالاها از پرمصرف‌ها و اثرگذارترین محصولات مرتبط با زندگی مردم هستند که باید دامنه نظارت‌ها به روند ساخت و عرضه این کالاها گسترده و مستمر شود.

 

معصوم نژاد با بیان اینکه استانداردهای هتل پنج ستاره در کشور اجباری می‌شود، گفت: کلیه خدمات هتل‌ها و رستوران‌ها و مکان‌های اقامتی زیر پایش استاندارد قرار می‌گیرد.

 

وی افزود: اجرای استاندارد اجباری از ۱۰۰ قطعه، به هزار قطعه خودرو رسیده است و بخش عظیمی از خودروها به خاطر عدم استاندارد قطعات خودرو دپو شده است.

 

مدیرکل استاندارد گیلان با بیان اینکه محصولات به راحتی اصالت شناسی می‌شود، گفت: با ارسال کد ۱۰ در رقمی زیر نشان استاندارد به ۱۰۰۰۱۵۱۷، اصالت محصول قابل دریافت است.

 

معصوم نژاد از استانداردسازی شهربازی‌های گیلان خبر داد و اضافه کرد: اکثر شهرداری‌های گیلان به سمت استانداردسازی شهربازی‌ها حرکت کردند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار