کد خبر : 33976
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 بهمن 1397- 38: 11

مدیرکل آموزش و پرورش:

نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در ‌۱۲۸ مدرسه گیلان اجرایی شد

نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در ‌۱۲۸ مدرسه گیلان اجرایی شد

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در ۱۲۸ مدرسه این استان گفت:‌ طرح نماد در مدارس شهرستان‌های رشت،‌ شفت و لنگرود در حال اجرایی شدن است.

بهع گزارش گیلانستان نادر جهان آرای صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان موسوم به “نماد” با هدف شناسایی آسیب‌های اجتماعی،‌ تقویت عوامل محافظت‌کننده و کاهش عوامل مخاطره‌آمیز در سطح ۱۲۸ مدرسه گیلان در حال اجرا است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در مورد طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان عنوان کرد: طرح نماد به عنوان یک برنامه ملی سومین سال متوالی در سطح کشور اجرایی می‌شود که اجرای آن از سال گذشته در سطح ۱۲ مدرسه واقع در شهرستان‌های رشت و شفت از سر گرفته شده است.

جهان‌آرای با بیان اینکه طرح نظام مراقبت اجتماعی امسال در مدارس لنگرود نیز اجرایی می‌شود ابراز داشت: پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی،‌ کاهش آن در سطح مدارس و آشنایی دانش‌آموزان با مصادیق مختلف خطراتی که آنان را تهدید می‌کند از جمله اهداف مهم اجرای این طرح هستند.

وی اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در سه شهرستان استان گیلان را متذکر شد و اظهار داشت:‌ از آن‌جا که سال تحصیلی از ابتدای مهر هر سال شروع شده و تا شهریور سال آینده ادامه دارد بنابراین اجرای چنین طرح‌هایی باید به‌صورت مستمر مورد پیگیری قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان بروز انواع کج‌روی‌ها در بزرگسالی را ناشی از عدم مراقبت از فرد در سنین پایین‌تر خواند و تصریح کرد: قطعاً دانش‌آموزان به غیر از مباحث درسی و برای مواجه شدن درست با محیط اطراف خود به یکسری آموزش‌های مهارتی مختلف هم نیاز دارند.

جهان‌آرای حضور دانش‌آموزان در اجتماع و فضای مجازی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: اگر مراقبت‌های لازم از دانش‌آموزان به عمل نیاید آنان در برابر بسیاری از بزهکاری‌های اجتماعی آسیب‌پذیر می‌شوند و نمی‌توانند خود را از خطرات احتمالی آن‌ها دور کنند.

وی قدرت نه گفتن،‌ کنترل هیجانات و مبارزه با استرس را از فواید ارائه مهارت‌های آموزشی اجتماعی به دانش‌آموزان دانست و بیان داشت:‌ ‌با توجه به نوع بزه و آسیبی که دانش‌آموزان با آن مواجه هستند طرح مراقبت اجتماعی برای اولیاء مدرسه،‌ مربیان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان مطالعه دقیق میدانی آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس و هر کدام از کلاس‌های درس و برگزاری کلاس‌های ۱۰ گانه آموزشی را مورد تأکید قرار داد و افزود: در طرح نماد آسیب‌های اجتماعی شناسایی و به‌صورت مصداقی به اولیاء مدارس و خانواده‌ها آموزش داده می‌شود.

جهان‌آرای برنامه‌های مداخله‌ای برای از بین بردن آسیب‌های اجتماعی مشاهده شده در بین دانش‌آموزان را از اهداف طرح نظام مراقبت اجتماعی اعلام کرد و گفت: همکاری قوی اولیاء مدارس و خانواده‌های دانش‌آموزان در میزان موفقیت طرح نماد به نحو بسیار زیادی تعیین‌کننده است.

وی از مؤاخذه مدیر مدرسه‌ای که دانش‌آموزش آن به هر علتی ترک تحصیل‌کرده خبر داد و عنوان کرد:‌ تحقیقات نشان می‌دهد اگر دانش‌آموزان در فضای امن مدرسه قرار بگیرند کمتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند در حالی‌که با ترک تحصیل خطرات بسیار زیادی متوجه آنان می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار