کد خبر : 68043
تاریخ انتشار : شنبه 12 تیر 1400- 37: 17

مدیرکل بنیاد شهید گیلان:

نماهنگ شهید «علی انصاری» رونمایی می شود

نماهنگ شهید «علی انصاری» رونمایی می شود

پاکاری از برگزاری یادواره ۲۵۷ شهید کارمند گیلان خبرداد و گفت: از نماهنگ شهید «علی انصاری» همزمان با سالگرد شهادتش رونمایی می شود.

به گزارش گیلانستان، «عبدالله پاکاری» امروز(شنبه، ۱۲ تیر) در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری یادواره ۲۵۷ شهید کارمند استان اظهارکرد: این یادواره با محوریت تنها استاندار شهید کشور«شهید انصاری» و معاون عمرانی‌اش شهید«نورانی» با توجه به شرایط کرونایی استان و لزوم حفظ سلامت مردم، به‌صورت تلویزیونی برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه این یادواره سه شنبه(۱۵ تیر) ساعت ۱۸ در گلزار شهدای رشت و با حضور خانواده‌های شهدای کارمند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود تصریح کرد: همچنین دو برنامه محوری بر سر مزار این دو شهید در زادگاهشان رودسر و لنگرود همراه با گلباران مزار این شهیدان دوشنبه(۱۴ تیر) برگزار می‌شود.

وی از  رونمایی از نماهنگ شهید «علی انصاری» همزمان با سالگرد شهادتش خبر داد و اذعان کرد: این نماهنگ به شرح زندگی شهید انصاری از تحصیل در آمریکا تا لحظه شهادت می پردازد.

به گفته پاکاری گلباران مزار شهدی کارمند استان و دیدار «ارسلان زارع» استاندار گیلان با خانواده شهیدان انصاری و نورانی از دیگر برنامه هیا تدارک دیده شده در این ایام است.

گفتنی است، «علی اخوین انصاری» استاندار وقت گیلان در مسیر عزیمت به استانداری به همراه معاون عمرانی‌اش «علی نورانی» صبح ۱۵ تیر سال ۱۳۶۰ درست یک هفته پس از انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، به دست منافقان کوردل به شهادت رسید. وی دوران تحصیل خود را از مقطع ابتدائی تا دبیرستان (اوایل چهارم ریاضی) در شهر رودسر سپری کرد و در سال ۱۳۴۰ وارد دبیرستان نظام تهران شد و دیپلم خود را در رشته ریاضی و با معدلی بسیار بالا به پایان رسانید.

وی در سال ۱۳۴۲ وارد دانشکده افسری شد، پس از قبولی در دانشکده افسری به‌خاطرفعالیت‌های سیاسی و مذهبی از دانشگاه اخراج شد و پذیرش وی در تمامی دانشکده‌های لشکری نیز ممنوع شد و سپس به آموزگاری روی آورد.

شهید انصاری پس حدود ۱۱ سال تدریس در دبیرستان‌های رودسر، از طریق کنکور سراسری در رشته ریاضی دانشگاه تهران پذیرفته شد. پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی و أخذ مدرک کارشناسی، در سال ۱۳۵۳ جهت ادامه تحصیلات تکمیلی به آمریکا رفت و در آنجا با دکتر حسن غفوری فرد آشنا شد و فعالیت مذهبی و سیاسی خود را در ضمن تحصیل در آمریکا شدت بخشید و به همین علت به عنوان دبیر و سخنران اتحادیه دانشجویان مسلمان آمریکا و کانادا انتخاب شد. به دلیل پیروزی انقلاب اسلامی دفاع از رساله دکتری خود را ناتمام گذاشت و به ایران بازگشت.

شهید ضمن سفرهائی به لبنان با امام موسی صدر و شهید دکتر مصطفی چمران آشنا گردید و در آنجا آموزش جنگ های پارتیزانی را فرا گرفت. پس از پیروزی انقلاب به ایران بازگشت و ابتدا به عنوان معاون استاندار خراسان و سپس در جایگاه استاندار گیلان به خدمت پرداخت و در همان زمان ریاست دانشکده فنی گیلان و عضویت هیأت علمی دانشگاه تهران را بر عهده گرفت. سرانجام ۱۵ تیر سال ۶۰ توسط منافقین در شهررشت در حالیکه یازده زخم عشق را به جان خرید، آرام و مطمئن ندای حق را لبیک گفت.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار