کد خبر : 103734
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 بهمن 1402- 55: 16

در گفتگو با گیلانستان؛

نماینده اسبق رشت ادعای نوبخت پیرامون واگذاری ایران الکتریک را تکذیب کرد+ جزئیات

نماینده اسبق رشت ادعای نوبخت پیرامون واگذاری ایران الکتریک را تکذیب کرد+ جزئیات

نماینده رشت در مجلس هفتم ادعای نوبخت در خصوص کارخانه ایران الکتریک را تکذیب کرد.

به گزاش گیلانستان، محمد باقر نوبخت نماینده ادوار رشت در مجلس روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار گیلانستان با اشاره به موضوع ایران الکتریک رشت و واگذاری این کارخانه بزرگ دولتی به افراد حقیقی تاکید کرد: این واگذاری در دوران نمایندگی بنده در مجلس انجام نشد و هیج ارتباط و دوستی با کسانی که کارخانه به آنان واگذار شد نداشته و ندارم.

 

هاجر تجریری نیک‌صفت نماینده رشت در مجلس هفتم پس از انتشار این خبر در گفتگو با گیلانستان با تکذیب ادعای نوبخت گفت: این واگذاری در دوره ششم مجلس که آقای نوبخت هم جزو نمایندگان رشت بودند اتفاق افتاده است.

 

مهرماه سال ۸۲ و در دورانی که اسحاق جهانگیری ( از نزدیکان نوبخت) سکاندار وزارت صنایع و معدن بود، در سکوت خبری ۷۲ درصد شرکت ایران الکتریک رشت که تا آن زمان متعلق به سازمان بازنشستگی کشوری بود، طی قراردادی که در راستای خصوصی‌سازی اعلام شده بود، به صورت اقساطی و براساس برخی شنیده‌ها با تخفیف ویژه در اختیار همسران و نزدیکان برخی شخصیت‌های سیاسی قرار گرفت.

 

مالکان جدید شرکت رشت الکتریک کسانی نبودند جز خانم‌ها خیرالنساء عسگریان همسر غلامحسین کرباسچی، فاطمه صدیقیان همسر عبدالله نوری، گیتا شاه‌نواز همسر غلامرضا قبه و سوده جبلی دختر باجناق کرباسچی.

 

مدت زیادی نگذشته بود که خریداران علی‌رغم اینکه طبق ماده ۸ قرارداد فروش، به هیچ عنوان اجازه تعطیلی شرکت را نداشتند و مکلف بودند شرکت را به بهترین نحو ممکن در جهت افزایش تولید و بهره‌وری اداره کنند اما در عمل با فروش تجهیزات و ماشین‌آلات، علاوه بر اینکه بیکاری کارگران را آغاز کردند بلکه کارخانه را نیز به تعطیلی کشاندند.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار