کد خبر : 101527
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آذر 1402- 24: 11

هواشناسی گیلان برای شدت بارش‌ هشدار داد

هواشناسی گیلان برای شدت بارش‌ هشدار داد

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی نشانگر تشدید فعالیت سامانه بارشی و سرد در این استان است که بر این اساس هشدار سطح نارنجی صادر شد.

به گزارش گیلانستان، آرش نبی‌زاده روز چهارشنبه در گفت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تشدید فعالیت سامانه بارشی و سرد از ظهر امروز آغاز خواهد شد و تا بعدازظهر فردا (پنجشنبه) ادامه می‌یابد.

 

وی افزود: بر این اساس در برخی مناطق استان گیلان بارندگی شدید تا خیلی شدید، وزش باد، مه‌آلودگی، رعد و برق، کاهش دما و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده‌است.

 

کارشناس هواشناسی استان گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به شدت بارندگی، به شهروندان توصیه می شود از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند؛ ضمن اینکه در هنگام رانندگی نیز با سرعت مطمئن برانند.

 

وی با ارائه توصیه‌هایی در حوزه کشاورزی بر مراقبت لازم از دام‌ها به ویژه بره‌ها و گوساله‌های تازه متولد شده به خصوص در ارتفاعات و دامنه‌ها تاکید و اضافه کرد: باید مدیریت و تنظیم دما در واحدهای تولیدی، گلخانه‌ها، سالن‌های قارچ و مرغداری ها اعمال شود.

 

نبی‌زاده خاطر نشان کرد: خروجی آب و زهکش‌ها در مزارع کشت پائیزه بازگشایی شود و در زمان وقوع بارندگی نسبت به پوشش و درزگیری واحدهای سنتی و روستایی پرورش دام و طیور اقدام شود.

 

وی اظهار کرد: دمای هوای گیلان در این مدت، چهار تا هشت درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت و طی پنجشنبه شب و صبح جمعه شرایط برای یخبندان در مناطق مختلف استان به ویژه در ارتفاعات فراهم می‌شود.

 

کارشناس هواشناسی گیلان اضافه کرد: دیلمان با سه درجه سلسیوس کمترین و شهرستان ماسال با ۱۷ درجه بیشترین دمای هوای استان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص داده‌اند، دمای فعلی رشت نیز ۱۲ درجه و رطوبت ۱۰۰ درصد است.

 

وی بیان کرد: دریا امروز و فردا مواج بوده و برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب نیست.

 

در زمان حاضر هوا در مناطق مختلف استان گیلان سرد، مه آلود و همراه با بارندگی خفیف است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار