کد خبر : 84599
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 آذر 1401- 52: 18

مدیرکل هواشناسی گیلان:

هوای گیلان سرد می شود/ ورود سامانه جدید بارشی از فردا

هوای گیلان سرد می شود/ ورود سامانه جدید بارشی از فردا

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به ورود سامانه بارشی از فردا به استان گفت: با ورود این سامانه جدید شاهد افزایش ابر، بارش باران و کاهش دما خواهیم بود.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نقشه‌های هواشناسی اظهار کرد: بررسی نقشه‌ها نشان دهنده استقرار جریانات جنوبی در منطقه است، اظهار کرد: بنابراین طی امروز وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها و در برخی از نواحی جلگه‌ای پیش بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه شرایط برای مه آلود شدن هوا نیز فراهم است، گفت: همچنین طی امروز گاهی با عبور جریانات ناپایدار به ویژه در ارتفاعات شرایط برای افزایش ابر و بارش‌های پراکنده فراهم می‌شود.

 

دادرس با اشاره به اینکه به تدریج از فردا با شمالی شدن جریانات و گذر تناوبی جریانات کم و بیش ناپایدار شرایط برای ابرناکی و مه آلود بودن هوا و همچنین وزش باد فراهم می‌شود، افزود: روند تدریجی کاهش دما و به تناوب بارندگی تا اوایل هفته آینده فراهم می‌شود.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان دمای فعلی شهر رشت را ۱۴ درجه سانتی گراد اعلام کرد و افزود: میزان رطوبت هوا در مرکز استان گیلان ۸۵ درصد گزارش شده است.

 

وی با بیان اینکه دمای هوا از فردا رو به سردی می‌رود، تصریح کرد: با ورود سامانه جدید دمای هوا ۳ تا ۵ درجه کاهش یافته و سرد می‌شود.

 

دادرس با اشاره به اینکه ارتفاع موج دریا ۱۰ تا ۵۰ سانتی متر است، بیان کرد: فعالیت‌های دریانوردی و صید در دریا امروز و فردا مناسب است.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: آسمان گیلان امروز در اکثر نقاط صاف است اما از فردا به تدریج با ورود سامانه بارشی جدید سرد و پاییزی می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مصطفی رسولی چهارشنبه , ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳

الحمدلله ربّ العالمین

رفتن به نوار ابزار