کد خبر : 88394
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اسفند 1401- 54: 19

رئیس سازمان صمت گیلان خبر داد؛

واگذاری ۷۱ محدوده معدنی در گیلان

واگذاری ۷۱ محدوده معدنی در گیلان

رئیس سازمان صمت گیلان از احیا و واگذاری ۷۱ محدوده معدنی در استان خبر داد و گفت: برای تأمین مصالح پروژه‌های ملی و استانی اجازه برداشت حدود ۹ میلیون تن مصالح معدنی در گیلان صادر شده است.

به گزارش گیلانستان، تیمور پورحیدری ظهر چهارشنبه در نشست فعالان اقتصادی و واحدهای صنعتی و معدنی گیلان، اظهار کرد: فعالان عرصه‌های صنعتی و معدنی و تجاری مرد میدان نبرد اقتصادی امروز هستند و باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

 

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به تولید و اشتغال، افزود: حمایت از تولیدگران و فعالان اقتصادی در گیلان به یک سازوکار و رویکرد مهم تبدیل شده است.

 

رئیس سازمان صمت گیلان از احیای ۵۴ واحد تولیدی راکد در این استان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد واحدهای راکد در گیلان از ابتدای دولت سیزدهم در مسیر باز فعال سازی و احیا قرار گرفت و به چرخه تولید بازگشت.

 

پورحیدری از احیا و واگذاری ۷۱ محدوده معدنی در گیلان خبر داد و بیان کرد: بر اساس نیاز استان برای تأمین مصالح پروژه‌های راه آهن و آزاد راه قزوین-رشت، بزرگراه آستارا-آستارا، جاده سنگر-سیاهکل، طرح مسکن ملی و … اجازه برداشت حدود ۹ میلیون تن مصالح معدنی در گیلان صادر شده است.

 

وی با بیان اینکه ۱۴۷ واحد صنعتی گیلان در مسیر دانش بنیان شدن قرار دارد، افزود: در راستای علمی پایه کردن صنایع و واحدهای تولیدی تفاهم نامه‌های مشترک با مراکز آموزشی و پژوهشی گیلان منعقد شده است.

 

رئیس سازمان صمت گیلان از افتتاح ۱۴۸ طرح صنعتی بزرگ و کوچک در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: این طرح‌ها که با سرمایه گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی تحقق یافته، برای قریب به ۵ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

 

پورحیدری ادامه داد: با اجرای طرح‌های اشتغالزایی در گیلان مبلغ ۵۴ میلیون دلار صرفه جویی ارزی صورت گرفته است.

 

وی از ثبت حدود ۱۳ هزار شغل در سامانه رصد اشتغال گیلان خبر داد و افزود: این تعداد ثبت شغل در ۱۰ ماهه گذشته در حوزه‌های صنفی و صنعتی و معدنی از سهمیه ۱۵ هزار نفری تحقق یافته است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار