کد خبر : 97733
تاریخ انتشار : جمعه 7 مهر 1402- 50: 21

امام جمعه آستارا: 

وحدت در همه زمینه‌ها باید تقویت شود

وحدت در همه زمینه‌ها باید تقویت شود

امام جمعه آستارا گفت: وحدت تنها به وحدت مذهبی بین شیعه و سنی اختصاص ندارد و باید در عرصه‌های مختلف تقویت شود.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آستارا با تبریک ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: وحدت تنها به وحدت مذهبی بین شیعه و سنی اختصاص ندارد و باید در همه عرصه‌های مختلف مذهبی، اجتماعی وحدت و اتحاد داشت.

 

امام جمعه آستارا با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) به عنوان الگو و اسوه اخلاق و مهرورزی برای همه دوران بشریت است، گفت: وحدت تنها راه مقابله در برابر توطئه دشمنان است.

 

وی یاد فرماندهان دفاع مقدس شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا که پس از عملیات ثامن الائمه و شکستن حصر آبادان جهت ارائه گزارش به خدمت امام خمینی (ره) می‌آمدند و در اثر سانحه هوایی به مقام رفیع شهادت رسیدند را گرامی داشت و تأکید کرد: همین فرماندهان جوان بودند که با اخلاص و رشادت خود عملیات‌های بزرگ را رقم زدند.

 

حجت الاسلام باقری با اشاره به هفته گردشگری، صنعت گردشگری را یکی از عوامل مهم در چرخه اقتصاد دنیا عنوان کرد و گفت: آستارا از لحاظ مواهب طبیعی و جاذبه‌های خدادادی گردشگری شهرستانی برخوردار است اما متأسفانه از نظر زیرساخت و امکانات رفاهی جهت جذب گردشگر بسیار کم برخوردار می‌باشد و لازم است که مسئولین شهرستان طرح جامعی برای آینده گردشگری شهرستان داشته باشند.

 

وی روز هفتم مهر، روز آتش نشانی و ایمنی را نیز به آتش نشانان و زحمت کشان این عرصه تبریک گفت و ضمن تقدیر از زحمات آنان افزود: این عزیزان همیشه جان خود را در کف دست گرفته و برای حفظ آرامش و ایمنی مردم تلاش می‌کنند.

 

امام جمعه آستارا در ادامه با اشاره به تحرکات دشمنان و عوامل داخلی آنان برای ایجاد اغتشاش و آشوب در روزهای اخیر و بی نتیجه ماندن تلاش‌های آنان گفت: امنیت و آرامش کنونی جامعه مرهون زحمات سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات و سازمان‌های اطلاعاتی است که اجازه ندادند احدی از دشمنان و عوامل آنان بتوانند امنیت پایدار ما را خدشه دار کنند و مردم خوب ما همیشه قدردان این عزیزان هستند.

 

حجت الاسلام باقری سفر بشار اسد به چین و دیدار با رئیس جمهور این کشور و سفر هیأت انصارالله یمن به ریاض را دارای پیام مهم برای دنیا دانست و گفت: چندین سال استکبار جهانی و صهیونیسم تلاش کردند که اسد برود و عربستان سعودی را علیه یمن وارد جنگ کردند اما امروز اسد مانده و انصارالله با مقامات سعودی دیدار می‌کند و این امر پیروزی جبهه مقاومت و شکست استکبار جهانی را می‌رساند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار