کد خبر : 67323
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 خرداد 1400- 08: 11

کارگران قدیمی “رشت الکتریک” به حمایت از آیت‌الله رئیسی برخاستند

کارگران قدیمی “رشت الکتریک” به حمایت از آیت‌الله رئیسی برخاستند

ستاد جهادگران و کارگران شرگت رشت الکتریک در حمایت از آیت‌الله رییسی در رشت آغاز به کار کرد.

به گزارش گیلانستان، ستاد جهادگران و کارگران شرکت رشت الکتریک در حمایت از آیت‌الله رییسی عصر امروز با حضور کارگران و سهامداران قدیمی این شرکت در محل این کارخانه در رشت آغاز به‌کار کرد.

میثم نیلی در این مراسم با اشاره به وضعیت شرکت رشت الکتریک اظهار داشت: عده‌ای اموال مردم را به ناحق در این مکان نابود کردند؛ بنده سال ۸۹ یا ۹۰ وضعیت رشت الکتریک را در پایگاه خود شرح داده بودیم اما از ما شکایت کردند تا اینکه بعد از سال‌ها معلوم شد که آنچه که ما نوشته بودیم درست بود.

میثم نیلی با بیان اینکه مقاومت مردمی برای تحقق عدالت با نتایج مثبت همراه می‌شود تصریح کرد: آیت‌الله رییسی که به شرکت رشت الکتریک ورود کرد، بخشی از این جبهه است اما قهرمان این جبهه، مردم و مطالبه‌گرانی هستند که در برابر غارتگران ایستاده و همچنان می‌ایستند و این جریان مقاومت قهرمان است.

وی با اشاره به اثرات ورود مدیر انقلابی به این صحنه و گرفتن حق مظلوم خاطرنشان کرد: آیت‌الله رئیسی که سوابق درخشانی دارد و ایشان حتی دستور تخریب  بلندمرتبه‌سازی‌های لواسان را داد و به کارخانه رشت الکتریک ورود کرده و امیدواریم این مکان به زودی مرکز جوشش تولید و اشتغال در کشور شود.

مدیر مسئول پایگاه اطلاع‌رسانی رجا نیوز با بیان اینکه وضعیت فعلی کشور و تشکیل قرارگاه مرغ در شأن مردم ایران نیست تصریح کرد: عدم ارتباط با مردم، نفهمیدن درد مردم و سوءمدیریت‌ها عامل این خرابی‌ها است.

نیلی با بیان اینکه امروز جمعیتی در رشت باعث رسوایی جریان فساد در کشور شده‌اند خاطرنشان کرد:  کشورمان پُر افتخار، پُربرکت و سرشار از نعمات خدادادی است و باید با دعوت خود دولتی را سر کار بیاوریم تا تاثیرگذار باشد و اطرافیان خود را به حضور در انتخابات دعوت کنیم.

وی از هموطنان و گیلانیان خواست تا بار دیگر به صحنه آمده و معادله را به‌نفع جریان انقلاب تغییر دهند تصریح کرد: حجم شایعات، دروغ‌های رسانه‌ای و تهمت‌ها علیه آیت‌الله رئیسی بیشتر شده است و امروز وقت آمادگی و دعوت حضور مردم برای مشارکت حداکثری است.

«رشت الکتریک» یکی از کارخانه‌های معروف و مظلوم رشت بوده که قربانی بی‌تدبیری عده‌ای از دولت اصلاحات شد البته تنها رشت الکتریک نیست که در گیلان از بین رفت بلکه کارخانه‌های بزرگ دیگری بودند که برخی تعطیل و برخی نیمه‌تعطیل شدند.

در مهرماه سال ۱۳۸۲ و در سکوت خبری، ۷۲ درصد شرکت الکتریک ایران رشت که تا آن زمان متعلق به سازمان بازنشستگی کشوری بود، طی قراردادی که ظاهراً خصوصی‌سازی اعلام شده بود به صورت اقساطی و بر اساس برخی شنیده‌ها با تخفیف ویژه در اختیار همسران و نزدیکان برخی شخصیت‌های سیاسی قرار گرفت.

طبق اسناد موجود، این کارخانه با ۱۲ هکتار زمین، تجهیزات و نیروی انسانی به قیمت ناچیز یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان در اختیار خریداران قرار گرفت و خریداران طبق ماده ۸ قرارداد فروش به هیچ عنوان اجازه تعطیلی شرکت را نداشتند و مکلف بودند شرکت را به بهترین نحو در جهت افزایش تولید و بهره‌وری اداره کنند.

در پی تعطیلی کارخانه‌های بزرگ گیلان از جمله رشت الکتریک هزاران کارگر، مظلومانه بیکار شدند؛ کارگرانی همچون کارگرانِ رشت الکتریک که بهترین دوران زندگی و جوانی خود را پای این کارخانه گذاشتند و بسیاری از آن‌ها امروز به سن پیری رسیده‌اند و با وجود گذشت سال‌های سال هنوز با مدارک‌شان در محل کارخانه حاضر می‌شوند.

آیت‌الله رئیسی در تاریخ ۱۶ بهمن ۹۹ و در جریان سفر به گیلان از کارخانه «شرکت الکتریک ایران رشت» یا همان «رشت الکتریک» بازدید و با تعدادی از سهامداران و کارگران سابق این کارخانه گفت‌وگو کرد و دادگستری گیلان را موظف کرد که به سرعت با به‌کارگیری یک تیم قضایی مجرب وضعیت این شرکت را مورد پیگیری قرار دهد.

همچنین رئیس دستگاه قضا در جلسه شورای اداری استان گیلان با اشاره به وضعیت شرکت رشت الکتریک گفت: «این شرکت در قلب رشت، نگین انگشتری می‌توانست باشد اما اکنون به تلّی از خاک تبدیل شده است؛ این مسائل واقعاً صدمه دارد و به سرعت این پرونده‌ها باید رسیدگی شود و به اطلاع مردم برسد.»

پس از گذشت کمتر از سه ماه از دستور و تأکیدات رئیس قوه قضاییه، سیدمهدی فلاح میری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان از بازداشت متهمان اصلی پرونده کارخانه رشت الکتریک ایران خبر داد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار