کد خبر : 90954
تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 فروردین 1402- 38: 14

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان عنوان کرد

کاهش ۲۰ درصدی ذخیره آبی سد سفیدرود

کاهش ۲۰ درصدی ذخیره آبی سد سفیدرود

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان، از کاهش ۲۰ درصدی حجم آب ذخیره شده در پشت سد سفیدرود خبر داد و گفت: در میزان بارش های استان نیز ۳۰ درصد کاهش داشتیم.

به گزارش گیلانستان، وحید خرمی آب ذخیره شده در پشت سد سفیدرود را ۶۳۰ میلیون مترمکعب دانست و اظهار کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد کاهش ۲۰ درصدی حجم آب ذخیره شده هستیم که نشان دهنده ضرورت برنامه ریزی دقیق تر است.

 

وی با اشاره به عامل کاهش آورد سد سفیدرود در سال زراعی جاری، افزود: با کاهش بیش از ۳۰ درصدی بارش ها در حوضه بریز سد سفیدرود و استان های شمالی مواجه هستیم.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان در گفت وگوی خبری باران، همچنین از کاهش حدود ۳۰ درصدی بارش ها در استان در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته از نظر ذخیره سد سال سختی را پشت سر گذاشتیم و لذا امسال سخت تر است.

 

خرمی با بیان اینکه کشاورزان در سال زراعی گذشته مدیریت منابع آب را تمرین کردند، گفت: اکنون مردم و مسئولان می دانند که در زمان کمبود آب باید از همه ظرفیت های آبی موجود در استان به ویژه آب بندان ها استفاده کنند.

 

وی زمان رهاسازی آب سد سفیدرود را از نیمه دوم اردیبهشت ماه دانست و بیان کرد: تا زمان رهاسازی از کشاورزان می خواهیم که از چاه های در اختیارشان که هم اکنون آبدار هستند استفاده کنند، زیرا بعد از خردادماه دیگر چاه ها آب قابل ملاحظه ای نخواهد داشت.

 

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به ذخیره بارش های اردیبهشت ماه در آب بندان‌ها، عنوان کرد: کشاورزان براساس تقویم زراعی عمل و توصیه های جهاد کشاورزی عمل کنند و قطعا زمان رهاسازی آب سد را اطلاع‌رسانی می کنیم.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار