کد خبر : 91922
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402- 19: 21

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان:

آب سد سفیدرود ۱۸ اردیبهشت ماه رهاسازی می شود

آب سد سفیدرود ۱۸ اردیبهشت ماه رهاسازی می شود

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان از رهاسازی آب سد سفیدرود از فردا خبر داد و گفت: آبگذاری در کانال‌های آبیاری از روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه آغاز می شود.

به گزارش گیلانستان، وحید خرمی با تشریح این خبر، اظهار کرد: با توجه به بارش‌های چند روز گذشته و پر شدن کانال‌های آبیاری و تعویق رهاسازی آب سد سفیدرود برای صرفه جویی و ذخیره سازی آب در سد، شروع آبگذاری کانال‌های آبیاری از روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در کانال‌های تونل آب بر فومنات، گله رود (برای بخش سنگر) و کانال راست سد سنگر (برای مناطق شرقی گیلان) و از روز جمعه ۲۲ اردیبهشت در کانال چپ سد سنگر (برای مناطق مرکزی گیلان شامل شهرستان‌های رشت و خمام) است.

 

خرمی تصریح کرد: با بارش‌های اخیر و تعویق در زمان رها سازی آب سد سفید رود باعث صرفه جویی و ذخیره سازی حدود ۵۰ میلیون متر مکعب آب در این سد شد که ذخیره خوبی برای ماه‌های آتی و گرم سال است.

 

وی ادامه داد: مرحله اول آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود برای نشاء برنج به مدت دو هفته به صورت پیوسته می‌باشد و پس از آن نوبت بندی آب به صورت ۸ روز وصل و ۴ روز قطع ادامه دارد.

 

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به بیمه محصولات کشاورزی بر اساس توصیه‌های متولیان امر یادآور شد: کشاورزان گیلانی ضمن رعایت تقویم زراعی و توصیه‌های فنی سازمان جهاد کشاورزی استان بر اساس تقویم زراعی نسبت به نشاء برنج در مرحله اول آبگذاری اقدام کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار