کد خبر : 77447
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1400- 37: 17

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای شیمیایی از ابتدای سال آتی

کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای شیمیایی از ابتدای سال آتی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به کاهش قیمت کودهای شیمیایی، گفت: از ابتدای سال آینده به صورت میانگین ۴۵ درصد قیمت کودهای شیمیایی کاهش خواهد داشت.

به گزارش گیلانستان، صالح محمدی با اشاره به تغییر قیمت کودهای فسفات و پتاس در سال‌های اخیر، اظهار کرد: میانگین مصرف کودهای شیمیایی در کشور ما نسبت به میانگین جهانی تقریباً نصف است.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی اقدامات آموزشی و ترویجی بسیاری را در زمینه اصلاح مصرف کود آغاز کرده است، افزود: به تدریج شاهد رشد مصرف کودهای شیمیایی در راستای افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: در دو سال اخیر مصرف کودهای پتاس و فسفات در گیلان کاهش معناداری داشته که بر کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی مؤثر بوده است.

محمدی افزود: از اول فروردین سال آینده کودهای شیمیایی فسفات و پتاس را با قیمت جدید در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم تا کشاورزان با خیال راحت نهاده‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند و این کاهش قیمت عیدی وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان است.

محمدی در رابطه با میزان کاهش قیمت کودهای شیمیایی عنوان کرد: کاهش قیمت این کودها از ۳۰ درصد تا ۵۶ درصد متغیر است اما به طور میانگین ۴۵ درصد کاهش قیمت خواهیم داشت.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار