کد خبر : 107123
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403- 32: 18

سردار عباس بایرامی:

کتابخانه مرکزی رشت می تواند الگوی کارآمدی دستگاه های اجرایی در گیلان باشد

کتابخانه مرکزی رشت می تواند الگوی کارآمدی دستگاه های اجرایی در گیلان باشد

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور در بازدید از کتابخانه مرکزی رشت، توجه به این مرکز مهم فرهنگی را به عنوان الگوی کارآمدی دستگاه های اجرایی در گیلان توصیف کرد.

به گزارش گیلانستان، سردار عباس بایرامی، رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور صبح امروز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) با همراهی محمدمهدی نیازمند، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان و حسین بهمنش، رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان با حضور در کتابخانه مرکزی رشت ضمن گفتگو با یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان از این مرکز فرهنگی در حال تکمیل بازدید و در جریان فعالیت ها، اقدامات و نیازهای آن قرار گرفت.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور در جریان بازدید و گفتگو با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف را در گرو توجه به حوزه مهم فرهنگ و بویژه زیرساختهای کتابخانه ای در همه مناطق و ایجاد عدالت فرهنگی و توسعه آن برای آحاد مردم دانست.

 

سردار عباس بایرامی استان گیلان را یکی از مناطق مستعد توسعه فرهنگ مطالعه دانست که با توجه بیش از پیش به عرصه مهم کتاب و کتابخوانی می توان کاستی ها در این بخش را جبران کرده و شاهد پویایی و نشاط بیشتر مردم و مشتاقان کتاب و کتابخوانی بود.

 

سرهنگ بایرامی ایجاد کتابخانه های عمومی استاندارد و مجهز در اقصی نقاط کشور و استان گیلان را حاکی از نگاه فرهنگی مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی به توزیع عادلانه مقوله کتاب و کتابخوانی توصیف کرد و با بیان اینکه کتابخانه مرکزی رشت با پیشبینی امکانات و فعالیت های مختلفی چون بخش مادر و کودک، اتاق غلم، ساختکده و نیز بخش ویژه سالمندان که با ابتکار این مجموعه پویا در حال تکمیل است، می تواند بخش بزرگی از مشکلات در حوزه کتاب و کتابخوانی و کمبود شاخص فضای مطالعاتی استان را مرتفع کند، بر هم افزایی و کمک همه مسئولین استان برای به ثمر رسیدن این پروژه مهم فرهنگی تاکید کرد.

 

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور توجه به کتابخانه مرکزی رشت را به عنوان الگوی کارآمدی دستگاه های اجرایی در گیلان توصیف کرد و توسعه نگاه حمایتی مدیران و مسئولین استانی از حوزه فرهنگ را به عنوان رکن اصلی پیشرفت جامعه مهم ارزیابی کرد.

یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز در این دیدار ضمن اشاره به اقدامات و فعالیت های مختلف و متعدد کتابخانه های عمومی استان گیلان، وجود ۸۶ باب کتابخانه عمومی در شهرها، بخش ها و روستاهای استان را خاطرنشان کرد و از ارائه خدمات کتابخانه توسط دو کتابخانه سیار در شهر رشت و منطقه آزاد انزلی برای تسهیل دسترسی مردم مناطق فاقد کتابخانه خبر داد.

 

تقوی همچنین تکمیل کتابخانه مرکزی رشت را مهمترین اولویت فرهنگی در گیلان توصیف کرد و گفت: در صورت تکمیل و بهره برداری کامل این مرکز فرهنگی بخش اعظمی از مشکلات کمبود فضای مطالعاتی در رشت برطرف شده و مزایای فراوان آن شامل همه مردم و مسئولین استانی خواهد شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با توجه و پیگیری مسئولین کشور و استان گیلان پروژه کتابخانه مرکزی رشت به ثمر رسیده و میزبان همه مردم گیلان باشد.

گفتنی است بازدید رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی رشت و نیز دیدار و گفتگو با کتابداران این مرکز فرهنگی پایانبخش این دیدار بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار