کد خبر : 81328
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 مهر 1401- 36: 14

استاندار گیلان بالاخره موضع گرفت؛

کسانی که اغتشاش و آشوب کردند باید به سزای اعمال خود برسند

کسانی که اغتشاش و آشوب کردند باید به سزای اعمال خود برسند

عباسی بر بازنشر و تبیین فرمایشات رهبری در حوادث اخیر و سفر رئیس جمهور به نیویورک و دستاوردهای آن تاکید کرد و گفت: اجازه نمی‌دهیم دشمنان به کشور نفود کنند و راه‌های نفود دشمن به ویژه در حوزه فرهنگ و سبک زندگی جوانان را باید ببندیم.

به گزارش گیلانستان، « اسدالله عباسی » امروز( پنج‌شنبه‌، ۱۴ مهر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان با تبریک آغاز امامت امام عصر، حضرت مهدی(عج) و تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس هستند. این تلاشگران نظم و امنیت برای حفط و پاسداری از حریم نظام جمهوری اسلامی از جان خود گذشتند و شهدای زیادی هم در این مسیر تقدیم نظام کردند.

استاندار گیلان سخنان رهبری را فصل الخطاب و تعیین کننده مسیر دانست و با تاکید بر لزوم بصیرت و دشمن‌شناسی افزود: باید در این زمینه بابصیرت و هوشمندانه عمل کنیم تا توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال تجزیه طلبی ایران اسلامی است و از هر ترفندی در این خصوص بهره می‌گیرد گفت: خواص بی‌بصیرتی که در سال ۸۸ و فتنه‌های دیگر شتابزده عمل کردند در این فتنه نیز اشتباه گام برداستند و حواسمان به آنها است.

عباسی با تقدیر از حضور مردم در صحنه علیه اغتشاشگران و محکومیت وقایع اخیر اظهارکرد: باید تحلیل درست، منطقی و بر اساس استدلالات موجود در علت و معلول از این حادثه انجام شود که چه خلاءهایی وجود داشت که سرمایه‌های ما اینچنین وارد میدان شده و مورد تحریک دیگران قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه حساب دشمنان و معاندین از این جوانان که تحت تاثیر هیجانات قرار گرفتند، جداست اذعان کرد: در حوزه وحدت گام‌های خوبی در کشور و استان برداشته شده است اما اغتشاشات اخیر موجب شد تا کمتر بدان توجه شود مانند سفر رییس جمهور به نیویورک و سخنرانی قاطع ایشان در مورد حقوق بشر.

استاندار گیلان بر بازنشر و تبیین فرمایشات رهبری در حوادث اخیر و سفر رئیس جمهور به نیویورک و دستاوردهای آن تاکید کرد و بیان داشت: کشور ما به دلیل موقعیت استراتژیک و جغرافیایی‌اش همواره آبستن حوادث مختلف است و لازمه برخورد با توطئه‌ها علیه ایران اسلامی، ارتقا بصیرت و دشمن شناسی است.

وی با بیان اینکه با مردم و در کنار مردم بودن از وظایف کارگزاران نظام است اذعان کرد: دولت به دنبال امید آفرینی و افزایش سطح رضایتمندی در کشور است و همواره با توطئه‌های دشمنانی مواجه می‌شود که به دنبال تزریق ناامیدی در جامعه به‌ویژه در نسل جوان هستند.

عباسی خدشه در امنیت داخلی و خارجی و اقتدار کشور را سناریو دشمن دانست و تصریح کرد: کسانی که اغتشاش و آشوب کردند باید به سزای اعمال خود برسند.

وی اعتراض، انتقاد و مطالبه‌گری از مسیر قانونی و درست را حق مردم دانست و بر آسیب شناسی مسائل موجود تاکید کرد.

استاندار گیلان در ادامه رده سنی دستگیرشدگان به ویژه گروه سنی نوجوان و دانش آموز در اغتشاشات اخیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: این آمارها نشان دهنده خلاء در نظام تعلیم و تربیت است.

وی خواستار راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی برای پاسخگویی به سوالات و شنیدن مطالبات جوانان در مدارس و دانشگاه‌ها شد و گفت: باید فضایی ایجاد کنیم تا با شنیدن درد و دل‌ها، زخم ها را برطرف کنیم.

عباسی ادامه داد: در این کرسی‌ها و گفتمان‌ها از افراد شاخص فرهنگی، سیاسی و تحلیلگران در کنار چهره‌های فرهیخته هنری و ورزشی در راستای اهداف انقلاب و پاسخگویی به مطالبات مردم بهره گیریم.

وی تولید محتوا و بازنشر آن در فضای مجازی را یکی از ضروریات جامعه امروز در ارتقا سواد رسانه‌ای برشمرد و با بیان اینکه باید برای رفع فقر و محرومیت در کنار مردم باشیم تصریح کرد: در حوزه آموزش و کانون‌های فرهنگی باید برنامه ریزی کنیم و با تولید محتوا فضای مجازی را مدیریت کنیم.

استاندار گیلان با تصریح اینکه در حوزه گردشگری و کشاورزی اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است بیان کرد: فضا را مدیریت کرده و اقتصاد را مردمی اداره می‌کنیم و اجازه گرانی در کالاهای اساسی را نمی‌دهیم.

وی با اشاره به وحدت و همدلی موجود در سطح استان، ولایت را پرچم نظام اسلامی دانست و متذکر شد: اجازه نمی‌دهیم دشمنان به کشور نفود کنند و راه های نفود دشمن به ویژه در حوزه فرهنگ و سبک زندگی جوانان را باید ببندیم.

عباسی خاطرنشان کرد: محکم و استوار پای نظام و ارزش‌های اسلامی و انقلابی ایستاده‌ایم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار