کد خبر : 95172
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1402- 37: 14

فرماندار شفت:

کشاورزان از سوزاندن کاه و کلش در مزارع خودداری کنند

کشاورزان از سوزاندن کاه و کلش در مزارع خودداری کنند

فرماندار شفت با اشاره به آغاز برداشت خوشه های برنج در این شهرستان گفت: کشاورزان از سوزاندن کاه و کلش در مزارع خودداری کنند.

  • به گزارش گیلانستان، مهدی نقدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز برداشت خوشه‌های برنج در شفت اظهار کرد: کشاورزان از سوزاندن کاه و کلش در مزارع خودداری کنند.

 

وی با بیان اینکه سوزاندن کاه و کلش جرم است، افزود: سوزاندن کاه و کلش مزارع بر طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی آئین نامه اجرایی همین قانون جرم محسوب می‌شود و قابل پیگرد قانونی از طریق محاکم قضائی را دارد لذا کشاورزان نسبت به جمع آوری کاه برنج اقدام کنند.

 

نقدی با اشاره به معایب سوزاندن کاه و کلش مزارع ادامه داد: آلوده شدن محیط زیست، تغییر در شرایط آب و هوایی، افزایش درجه حرارت زمین و همچنین از بین رفتن موجودات مفید خاک از معایب سوزاندن کاه و کلش است.

 

وی با بیان اینکه سوزاندن کاه موجب تلفات برخی از عناصر غذایی موجود در خاک می‌شود، افزود: شالیکاران توجه داشته باشند که میزان مصرف کود شیمیایی در اراضی که کاه به زمین برگردانده می‌شود در مقایسه با مزارعی که کاه سوزانده می‌شود، کمتر است.

 

نقدی با بیان اینکه سوزاندن کاه در طول زمان موجب از بین رفتن یک نواختی حاصلخیزی خاک می‌شود، گفت: می‌توان کاه و کلش مزارع را به عنوان یک منبع غذایی در جیره دام مورد استفاده قرار داد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار