کد خبر : 102978
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402- 47: 19

جانشین فرمانده انتظامی گیلان خبر داد؛

کشف بیش از ۴ تن مواد مخدر در گیلان/ ۶۰۸ قاچاقچی دستگیر شده است

کشف بیش از ۴ تن مواد مخدر در گیلان/ ۶۰۸ قاچاقچی دستگیر شده است

جانشین فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به افزایش ۹ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴ تن مواد مخدر در گیلان کشف شده است.

به گزارش گیلانستان، سردار حسین حسن‌پور با اشاره به اهمیت و ضرورت پیشگیری از معضل اعتیاد در جامعه، اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب شده و موجب رکود اجتماعی در زمینه‌های مختلف می‌شود.

 

وی با تاکید بر استمرار مقابله با معضل اعتیاد و قاچاق مواد مخدر توسط پلیس به تشریح عملکرد مجموعه انتظامی استان در بحث مبارزه با قاچاق و توزیع مواد مخدر پرداخت و بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۴ تن و ۴۷۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر در استان کشف شده است.

 

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، ۶۰۸ قاچاقچی، ۵ هزار و ۳۴۶ توزیع کننده مواد مخدر و یک هزار و ۵۱۲ معتاد دستگیر و ۱۶ باند قاچاق مواد مخدر در استان نیز متلاشی شده است، اذعان داشت: کشفیات انواع مواد مخدر گیلان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۹ درصدی داشته است.

 

این مقام انتظامی در ادامه از افزایش ۹۲ درصدی دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر و همچنین افزایش ۳۱ درصدی دستگیری معتادان توسط پلیس در استان خبر داد و تصریح کرد: طی ۱۰ ماه گذشته از سال، ۲ تن و ۹۸۲ کیلوگرم تریاک با افزایش ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۵۶ کیلوگرم شیشه با افزایش ۱۵ درصدی و سایر مواد مخدر افیونی در استان کشف شده است.

 

سردار حسن‌پور با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، ۸۱ هزار و ۲۸۳ طرح ارتقا امنیت اجتماعی با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در استان اجرا شده است بر همکاری و ارتباط مداوم مردم با پلیس و اهمیت توجه خانواده‌ها به رفتار فرزندان برای پیشگیری از گرفتار شدن در دام معضلات اجتماعی به خصوص اعتیاد به مواد مخدر تاکید کرد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک و عرضه مواد مخدر در استان، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار