کد خبر : 75490
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 بهمن 1400- 57: 13

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

گردهمایی شوراهای فرهنگ عمومی استان گیلان برگزار می شود

گردهمایی شوراهای فرهنگ عمومی استان گیلان برگزار می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: گردهمایی شوراهای فرهنگی استان گیلان با هدف تبیین رویکردهای یک ساله این شورا برگزار می شود.

به گزارش گیلانستان، رضا ثقتی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار مدیر، معاونین و کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر ضرورت توجه و اهتمام به حوزه فرهنگ و هنر، اظهار کرد: حوزه فرهنگ و هنر به عنوان یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین ابزاری است که برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی باید به آن توجه شود.

وی به تأکید نماینده ولی فقیه در گیلان بر برگزاری بدون وقفه شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: پیشنهاد شده که گردهمایی استانی شورای فرهنگ عمومی استان گیلان برگزار شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در این گردهمایی از همه ائمه جمعه، رؤسای ادارات ارشاد و سایر اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های گیلان حضور خواهند داشت، ادامه داد: در این گردهمایی برنامه‌ها و رویکرد یک ساله شورای فرهنگ عمومی استان گیلان تبیین می‌شود.

وی با بیان اینکه بازگشایی مجدد تالار مرکزی رشت یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها تعیین شده برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که با هماهنگی و مشارکت همه دستگاه‌های مربوط محقق شد، افزود: بهره گیری از ظرفیت‌ها و امکانات این تالار در استانی و شهری که با فقدان سالن استاندارد برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنر رو به رو بوده بسیار مهم و حائز اهمیت بود.

ثقتی با اشاره به اینکه رویدادهایی که در حوزه فرهنگ و هنر استان گیلان برگزار می‌شود از نظر کمیت سرآمد سایر استان‌های کشور است، اضافه کرد: البته این تالار مشکلاتی دارد که باید تلاش همه برای اجرای بیشتر و با کیفیت تر برنامه‌ها رفع شود.

وی با بیان اینکه هیئتی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آینده نزدیک برای بررسی وضعیت تالار مرکزی رشت وارد استان گیلان می‌شود، گفت: علاوه بر جذب بودجه و اعتبارات ملی نیازمند نگاه ویژه استان در این زمینه هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه تالار مرکزی نگین اجرای فعالیت‌ها و رویدادها فرهنگی و هنری استان محسوب می‌شود، تأکید کرد: قطعاً به روز رسانی و تجهیز این تالار در اجرای این رویدادها بسیار تأثیرگذار است.

وی در ادامه به برگزاری هفته قرآن و عترت استان گیلان در ایام عید مبعث در تالار مرکزی رشت اشاره کرد و افزود: این هفته با برش هنری و با استفاده از ابزارهای هنری نشر، ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی برگزار می‌شود.

ثقتی یاد آورشد: کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با وجود اعتبارات و بودجه‌ها اندک تلاش می‌کنند تا بهترین فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان اجرا شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار