کد خبر : 102337
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1402- 32: 0

کابوس زن و شوهر چوپان؛

گرگ‌ها ۸۶ راس بُز را در ارتفاعات شهرستان شفت دریدند

گرگ‌ها ۸۶ راس بُز را در ارتفاعات شهرستان شفت دریدند

گله گرگ های گرسنه ، در پیرامون ییلاق اسلار و پی دشت شهرستان شفت ، ۸۶ راس بز را دریدند و چوپانش را شوکه کردند .

به گزارش گیلانستان ، گله گرگ های گرسنه ، در پیرامون ییلاق اسلار و پی دشت شهرستان شفت ، ۸۶ راس بز را دریدند و چوپانش را شوکه کردند .

اکنون عین اله ، چوپان سالخورده نگون بخت ، تمام دارایی اش را یک شبه از دست داده است و گریه های همسرش هم نمی تواند ، آب رفته را به جوب بازگرداند و رمه هایش را از شکم این گرگ های نیک بخت بیرون بیاورد .

او مانده و لاشه های تکه پاره شده بزهای زیبایش و رد پای گرگ هایی که هیچ وقت از روی ذهنش پاک نمی شود .

این واقعه در بیستم آذر ماه ، یعنی حدود بیست روز پیش ، رخ داده است اما شرایط طبیعی و جغرافیایی منطقه ، عدم دسترسی مناسب به امکانات ارتباطی و همچنین سالخوردگی این چوپان سبب شد تا خبر دیر تر از آنچه می باید به دست مسوولین شهرستان برسد .

پس از گزارش شدن این موضوع به برخی از رسانه های شهرستان شفت ، گروهی از خبرنگاران به منظور پیگیری و راستی آزمایی این خبر راهی اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان شفت شدند و با یاسر ریاضی رییس این مجموعه به گفتگو پرداختند.

وی با بیان اینکه این موضوع متاسفانه خیلی دیر به اداره محیط زیست منعکس شد افزود : با وجود تمام مشکلات و دشواری های راه ، کارشناسان محیط زیست به منطقه حادثه اعزام شدند و مستندات تهیه شده در دست بررسی است .

رییس محیط زیست شفت می گوید گرگ ها ، گونه های بومی و کهن این منطقه هستند و این ما انسان ها هستیم که اندک اندک وارد محدوده زیستی آن ها شده ایم .

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص نحوه کمک رسانی و جبران خسارات به این چوپان گفت : پس از تکمیل گزارش ، مستندات به مرکز استان ارسال و آنجا در این خصوص تصمیم گیری می شود .

ریاضی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری که پرسید ؛ اگر این چوپان گرگ را با اسلحه می کشت و از رمه هایش دفاع می کرد شما و اداره محیط زیست چه اقدامی انجام می دادید ؟ گفت : به طور قطع ، طبق قانون او را به دادگاه معرفی می کردیم .

هرچند حفاظت از گونه های حیات وحش ، یکی از مهمترین وظایف سازمان محیط زیست می باشد اما پرسش نهایی اینجاست آیا اداره محیط زیست شفت ، همان اندازه که برای گرگ ها و یا خوک هایی که برای پیدا کردن آبدوزک ( کاپیش ) مهمان ناخوانده شالیزارها می شوند ؛ ارزش قایل است ، به همان اندازه نسبت به سایر وظایف قانونی خود در مدیریت پسماند ، ساماندهی زباله ها ، معضل آلودگی آب های سطحی و زیرزمینی با فاضلاب انسانی و برخورد با مدیران خاطی که با ترک فعل ، سلامت و جان مردم را تهدید می کنند، احساس مسوولیت دارد یا خیر ؟

شما چه فکر می کنید ؟ محیط زیست شفت نسبت به کدام یک احساس مسوولیت بیشتری دارد ؟؟؟

گفتنی است شهرستان شفت با بیش از ۵۴ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است .

 

انتهای پیام/ منبع: ورس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار