کد خبر : 102305
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1402- 04: 19

گلایه جهاد کشاورزی گیلان از گسترش ساخت‌وسازها در روستاها

گلایه جهاد کشاورزی گیلان از گسترش ساخت‌وسازها در روستاها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه با ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه در روستاها آبادانی و پیشرفت روستا حاصل نمی‌شود، گفت: اکنون روستاهای ما به سمت سکونت‌گاهی برای افراد غیربومی‌ تبدیل‌ شده است.

به گزارش گیلانستان، صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با گلایه از گسترش ساخت‌وساز در روستاها، اظهار کرد: ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه در روستاها آبادانی و پیشرفت روستا محسوب نمی‌شود و ما با این کار عرصه را برای بومی‌ها تنگ می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه روستا محل تولید نظیر پرورش دام و طیور است، افزود: اکنون روستاهای ما به سمت سکونت‌گاهی برای افراد غیربومی‌ تبدیل‌شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با انتقاد از تعریف گستردگی‌های بیش‌ازاندازه در طرح هادی روستاها، تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی در کنار شورا، دهیاری‌، بخشدار و فرماندار است و در جمع‌بندی طرح هادی از خِرد جمعی بهره می‌برند و تصویری از آینده‌ روستا با نرخ رشد جمعیت کنونی برای سال‌های آینده وجود دارد و بازنگری‌های ۱۰ ساله انجام می‌شود و بنابراین ضرورتی برای در نظر گرفتن گستردگی‌های بیش‌ازاندازه در طرح هادی وجود ندارد.

 

محمدی با توصیه به جهادی‌ها پیرامون توسعه اقتصاد سبز در روستاها، افزود: مدیران شهرستانی باید در بخش جذب سرمایه‌گذار برای افتتاح کارخانه، صنایع تبدیلی یا مدرن سازی بخش کشاورزی ارتباط‌ مؤثر ایجاد کنند و موانع را برطرف کرده تا ایجاد اشتغال با رویکرد اقتصاد سبز تحقق پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه استان گیلان با توجه به ویژگی‌های زیستی و جغرافیایی توانایی تولید غذا را داراست و بنابراین اعتبارات باید به این سمت سرازیر شود،گفت: تأمین کالاهای اساسی بسیاری از نقاط کشور از سوی کشاورزان و تولیدکنندگان استان گیلان بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار