کد خبر : 105532
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 فروردین 1403- 34: 16

گیلان پذیرای ۷ میلیون گردشگر نوروزی بوده است

گیلان پذیرای ۷ میلیون گردشگر نوروزی بوده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به کاهش میزان گردشگر ورودی به گیلان در ایام نوروز گفت: بر اساس گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر، ورود مسافر به استان در نوروز امسال هفت میلیون و ۷۸ هزار نفر مسافر به گیلان سفر کردند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش گیلانستان، ولی جهانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان صبح امروز در گفت و گو با سیمای مرکز گیلان با اشاره به کاهش میزان گردشگر ورودی به گیلان در ایام نوروز اظهار کرد: بر اساس گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر، ورود مسافر به استان در نوروز امسال هفت میلیون و ۷۸ هزار نفر مسافر به گیلان سفر کردند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی از ورود بیش از یک‌میلیون خودرو به گیلان در ایام نوروز گفتم: آمار ارائه شده طی روزهای ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ محاسبه شده که بر اساس این آمار یک‌میلیون و ۵۴۸ هزار و ۴۲۰ خودرو وارد گیلان شده است.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، میزان ماندگاری گردشگران در استان ۱۱ میلیون و ۸۴۲ هزار و ۱۳ نفر شب اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت برآورد شده است.

جهانی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت گردشگران خارجی در گیلان بیان کرد: در ایام نوروز ۴۵۶ گردشگر خارجی با ملیت آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، مصری، چینی، عراقی، اوکراینی، هلندی، آلمانی و ژاپنی به گیلان سفر کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار