کد خبر : 39831
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 مرداد 1398- 40: 19

مدیرکل انتقال خون گیلان:

گیلان پرمصرف‌ترین استان کشور در فرآورده‌های خونی است

گیلان پرمصرف‌ترین استان کشور در فرآورده‌های خونی است

مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸۲ هزار گیلانی خون خود اهدا کرده‌اند، گفت: گیلان یکی از پرمصرف‌ترین استان‌های کشور در فرآورده‌های خونی است.

به گزارش گیلانستان بابک پاکدل خوش اخلاق یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت که در دفتر وی انجام شد گیلان را یکی از استان‌های پرمصرف خون در کشور عنوان و اظهار کرد: اهدای خون برای نجات جان بیماران نیازمند سبب توسعه و ترویج فرهنگ نوع دوستی و ایثار در سطح جامعه می‌شود.

مدیرکل انتقال خون گیلان در ادامه با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در زمینه اهدای خون از سوی رسانه‌ها و امامان جمعه در سطح استان، افزود: در همین راستا و برای افزایش اهدای خون نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

وی ادامه داد: رسالت مهم و اصلی انتقال خون تهیه و توزیع خون و فرآورده‌های خونی سالم و کافی برای بیماران نیازمند به خون بوده و برای انجام این امر مهم به کمک همه نهادها، و سازمان‌های استان نیازمند هستیم.

مدیرکل انتقال خون گیلان در ادامه با اشاره به اینکه ۸۲ هزار نفر سال گذشته در این استان خون اهدا کرده‌اند، افزود: خون‌های اهدا شده برای کمک به بیماران پیوند اعضا، جراحی‌های قلب و بیماران تالاسمی و هموفیلی استفاده می‌شود.

پاکدل خوش اخلاق با بیان اینکه از جمعیت استان گیلان یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر واجد اهدای خون هستند، گفت: ۶۵ هزار نفر از اهدا کنندگان استان گیلان به صورت مستمر خون اهدا می‌کنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار