کد خبر : 66105
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 اردیبهشت 1400- 36: 12

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان:

۴۱۶ ایثارگر در استان گیلان از تسهیلات مسکن بهره‌مند می‌شوند

۴۱۶ ایثارگر در استان گیلان از تسهیلات مسکن بهره‌مند می‌شوند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: در روند اجرای تفاهم‌نامه ساخت مسکن تاکنون برای ۴۱۶ ایثارگر ظرفیت ایجاد شده و ۲۹۰ نفر از آن‌ها به راه و شهرسازی معرفی شده‌اند.

به گزارش گیلانستان، عبدالله پاکاری درباره مسکن ایثارگران اظهار داشت: تاکنون با گذشت شش ماه از زمان تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای ۴۱۶ نفر ظرفیت ایجاد شده است که تعداد ۲۹۰ نفر به راه و شهرسازی معرفی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه این تعداد افراد در جریان انعقاد قرارداد بوده و ۱۳۷ مورد آن منجر به امضاء قرارداد شده است افزود: پس از انعقاد تفاهم‌نامه تاکنون پیگیری‌های مستمر هفتگی با حوزه‌های ذی‌ربط انجام شد.

پاکاری خاطرنشان کرد: در این راستا ۵ جلسه استانی و ۲۸ جلسه شهرستانی جهت پیگیری مفاد تفاهم‌نامه با حضور بنیاد شهید و امور ایثارگران و عالی‌ترین مقامات استانی و شهرستانی برگزار شد.

وی عنوان داشت: همچنین ظرفیت‌های خوبی در شهرهای سیاهکل، شفت، آستارا، رودبار و آستانه اشرفیه شناسایی شده که در حال پیگیری روند اداری جهت الحاق به شهر و تفکیک قطعات است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان تصریح کرد: در صورت تحقق اقدامات مربوطه امیدوار هستیم که در موعد مقرر بتوانیم به تعهدات و اهداف پیش‌بینی شده در تفاهم‌نامه ساخت مسکن دست یابیم.

پاکاری درباره تعامل دستگاه‌های اجرایی با بنیاد برای حل مشکلات ایثارگران گفت: تکریم جامعه ایثارگری یک وظیفه ملی و عمومی و رسیدگی به مسائل و موضوعات مرتبط به ایثارگران به نوعی وظیفه همه دستگاه‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه بدون تعامل و همکاری بین دستگاه‌ها و نهادهای جامعه، رسیدگی و پیگیری ماموریت‌های مرتبط با جامعه ایثارگری مقدور نخواهد بود ابراز داشت: در این زمینه لازم است تقدیر و تشکر داشته باشیم گر چه در برخی حوزه‌ها نگرانی‌هایی وجود دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان بیان کرد: انتظار داریم که دستگاه‌های مرتبط در اجرای تکالیف قانونی خود در قبال ایثارگران عزیز در جهت رفع موانع احتمالی اراده و اهتمام داشته باشند.

پاکاری اظهار داشت: از جمله مساعدت در تأمین و واگذاری زمین مسکونی ایثارگران که مطابق صراحت قانون( ماده ۷ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران) این تکلیف به عهده اداره‌کل راه و شهرسازی در استان گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی و اعمال سهمیه استخدام ایثارگران در هر نوع جذب دستگاه‌ها از جمله انتظارات به حق ایثارگران از دستگاه‌ها است.

پاکاری با اشاره به اولویت کاری بنیاد در سال جدید گفت: توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از طریق باز تعریف مفهوم ایثار متناسب با شرایط زندگی اجتماعی امروز و افزایش منزلت اجتماعی ایثارگران در کنار ارتقای مشارکت و حضور اجتماعی ایثارگران و خانواده‌های شهدا و جانبازان از اولویت‌های بنیاد است.

وی تصریح کرد: از دیگر اولویت‌های بنیاد درمان ایثارگران و ارتقای سلامت جامعه ایثارگری به‌ویژه جانبازان عزیز و والدین معزز شهدا که به لحاظ بالا رفتن میانگین سنی نیاز به توجه بیشتری دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با تأکید بر لزوم بازنگری در خدمات به ایثارگران تصریح کرد: اصلاح نظام ارائه خدمات و تسهیلات به ایثارگران و خانواده‌های ایشان باید متناسب با نیازهای نوظهور جمعیت هدف در گذر زمان باشد.

پاکاری بیان کرد: پیگیری اجرای تفاهم‌نامه‌های مسکن و اشتغال جامعه ایثارگری در استان و اجرای بهینه قوانین موضوعی ایثارگران از جمله تبدیل وضعیت آنان در دستگاه‌های اجرایی از دیگر برنامه‌های محوری بنیاد است.

وی تصریح کرد: از دیگر اولویت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان ارتقای معیشت ایثارگران از طریق اجرای بهینه مقررات و قوانین موضوعی به‌ویژه برقراری کمک‌معیشت جانبازان واجد شرایط زیر ۲۵ درصد فاقد درآمد است.

پاکاری افزود: توسعه و ترویج فرهنگ ایثار اجتماعی به تاسی از شهدا با شعار “راه شهیدان ادامه دارد” برای آحاد مردم به‌ویژه صنوف ویژه خدمات، ادارات و سازمان‌ها با مشارکت و بهره‌گیری از ظرفیت تمامی سازمان‌ها و ادارات استان امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار