کد خبر : 41547
تاریخ انتشار : شنبه 16 شهریور 1398- 30: 18

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

۵۱۶ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان پرداخت شد

۵۱۶ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان پرداخت شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه واحدهای تولیدی فعال استان در اولویت دریافت تسهیلات رونق تولید قرار دارند گفت: امسال ۵۱۶ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان پرداخت شد.

به گزارش گیلانستان فرهاد دلق‌پوش امروز در جمع خبرنگاران جمع اعتبارات رونق تولید استان گیلان را در سال ۹۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: طبق آمارها تاکنون معادل ۵۱۶ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی و صنعتی استان گیلان پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان حمایت از واحدهای تولیدی صادرات محور و دانش‌بنیان را از دیگر اولویت‌های این سازمان جهت توزیع تسهیلات رونق تولید اعلام کرد و بیان داشت: رفع مشکلات واحدها و پیگیری ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی جدید نیز به عنوان یک اولویت در دستور کار سازمان صمت گیلان قرار دارد.

دلق‌پوش مجموع مبالغ تسهیلات رونق تولید در سال ۹۶ را حدود هزار میلیارد تومان ارزیابی کرد و ابراز داشت: از این منابع یاد شده معادل ۹۵۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی و صنعتی استان تسهیلات پرداخت کردیم به طوری که در سال ۹۶ سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از این حیث رتبه چهارم کشور را کسب کرد.

وی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در سال ۹۶ در حوزه رفع مشکلات واحدهای تولیدی در رتبه نخست کشور قرار گرفته است عنوان کرد: تسهیلات هزار میلیارد تومانی سال ۹۶ برای رفع مشکلات مالی، تأمین اجتماعی، هزینه‌های انرژی و یا مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان پرداخت شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اختصاص هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به این استان در سال ۹۷ را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: به غیر از ۵۱۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده، هم اکنون ۳۰۰ میلیارد تومان نیز مصوب شده و در بانک‌های عامل استان گیلان آماده واگذاری به واحدهای تولیدی است.

دلق‌پوش تأمین مواد اولیه، سرمایه در گردش و نیازهای ضروری برای حفظ تولید را از اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان جهت حمایت از واحدهای تولیدی فعال استان خواند و گفت: امیدواریم با پرداخت تسهیلات و برگزاری جلسات کارگروه رفع موانع تولید مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی حل و فصل شود.

وی برگزاری جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در استان گیلان را نیز بستری برای تسهیل در امور واحدهای تولیدی و صنعتی و رونق سرمایه‌گذاری دانست و اظهار داشت: حفظ واحدهای تولیدی و صنعتی فعال استان در درجه نخست و تقویت آن‌ها با هدف پایداری وضعیت اشتغال در دستور کار سازمان صمت قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افتتاح و یا آماده بهره‌برداری بودن ۱۸ واحد صنعتی و تولیدی این استان با سرمایه‌گذاری ۴۵۴ میلیارد تومان در هفته دولت امسال را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: بخشی از این واحدها افتتاح شدند و مابقی نیز به زودی با حضور مسئولان کشوری به بهره‌برداری می‌رسند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار