کد خبر : 81544
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مهر 1401- 03: 14

۶۵۷ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی گیلان پرداخت شد

۶۵۷ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی گیلان پرداخت شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از پرداخت ۶۵۷ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، تیمور پورحیدری روز چهارشنبه در کارگروه تسهیل سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید گیلان عنوان کرد: این میزان تسهیلات به ۲۲۸ واحد تولیدی استان پرداخت شده‌ است.

 

وی با بیان اینکه گیلان از نظر پرداخت تسهیلات رتبه دوم و به لحاظ مبلغ و اعتبار رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است، افزود: در تلاشیم تا جایگاه استان را به نسبت سایر نقاط کشور ارتقاء دهیم.

 

وی عنوان کرد: کل سهم استان از تسهیلات واحدهای تولیدی در کشور یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب کارگروه است که بیش از ۶۰ درصد از این میزان پرداخت شده است که این خود نسبت به سایر استان ها قابل قبول است.

 

وی خاطر نشان کرد: با تصویب ۱۱۵ مصوبه در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدگیلان در نیمه نخست امسال بخش مهمی از چالش‌های موجود بخش تولید  مرتفع شده‌است.

 

پورحیدری اظهار داشت:طی امسال  چهار جلسه اصلی و ۱۰ جلسه فرعی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان برگزار شد که ۳۹ مصوبه مربوط به کارگروه اصلی و ۷۶ مصوبه در کارگروه های فرعی به تصویب رسیده‌اند.

 

وی عمده مشکل واحدهای صنعتی را کمبود نقدینگی عنوان کرد و افزود: برخی از واحدهای صنعتی نیازمند مبلغ اندکی از تسهیلات برای راه‌اندازی هستند که دچار مشکلات حقوقی، چک برگشتی و مباحث تملک شده‌اند که به طور مستمر در حال پیگیری رفع آنها هستیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان نیز با تاکید بر ضرورت پایش مصوبات کارگروه تسهیل سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید گفت: دستگاه‌های متولی باید نسبت به مصوبات جلسه و اجرای آن اهتمام و نظارت داشته باشند.

 

محمد اسحاقی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی باید نظارت شود، خاطر نشان کرد: بعد از پرداخت تسهیلات نیز باید پی‌گیری های لازم انجام شود.

 

وی اظهار داشت: باید هرماه ۲ بار جلسه کارگروه تسهیل سرمایه گذاری و رفع موانع تولید انجام شود تا نظارت ها، مصوبات و اجرای آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

 

کارگروه تسهیل سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید امروز چهارشنبه به ریاست اسدالله عباسی استاندار گیلان برگزار شد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار