کد خبر : 66938
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400- 00: 12

رییس ستاد انتخابات استان گیلان:

۸۳.۵ درصد از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر در گیلان تایید صلاحیت شدند

۸۳.۵ درصد از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر در گیلان تایید صلاحیت شدند

قاسم‌نژاد از برگزاری انتخابات شوراها در رشت به صورت الکترونیک خبر داد و گفت: ۸۳.۵ درصد از داوطلبان شوراهای شهر و بیش از ۹۳.۸ درصد از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا در گیلان تایید صلاحیت شدند.

به گزارش گیلانستان، «محمود قاسم‌نژاد» با بیان اینکه امسال انتخابات شوراها در رشت به صورت الکترونیک برگزار می‌شود گفت: پس از ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلان و فرآیند بررسی صلاحیت آنان در هیئت‌های اجرایی، هیئت‌های نظارت شهرستان و استان و هیئت عالی نظارت، اسامی تأیید صلاحیت شدگان انتخابات در شوراهای شهر و روستاها امروز به دستمان رسید.

رییس ستاد انتخابات استان گیلان تصریح کرد: در کلیه شهرهای استان گیلان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر هزار و ۷۵۹ نفر ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد ۶ درصد انصراف دادند و نهایتا در جریان بررسی صلاحیتی که در هیئت‌های اجرایی، نظارت و هیئت عالی انجام شد حدود ۸۳ و نیم درصد از این داوطلبان تایید صلاحیت شدند.

وی ابراز داشت: در سطح روستاهای گیلان نیز تقریبا ۱۴ هزار و ۲۱۴ نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی ثبت‌نام کرده بودند که طبق اعلام هیئت نظارت به استانداری گیلان که مراتب آن به کلیه فرمانداری‌های استان هم ابلاغ شد صلاحیت بیش از ۹۳٫۸ درصد از افراد مورد تایید قرار گرفت.

رییس ستاد انتخابات استان گیلان افزود: اسامی داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سامانه انتخابات بارگذاری شده است و از ۱۹ خرداد فرمانداران ما در سراسر شهرها و روستاهای استان گیلان نسبت به انتشار آگاهی اسامی تایید صلاحیت شده‌ها اقدام می‌کنند.

قاسم‌نژاد اظهار داشت: از ۲۰ خرداد به مدت هفت روز داوطلبان تایید صلاحیت شده شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌توانند فرآیند تبلیغات خود را انجام و برنامه‌های خود را ارائه دهند، البته این زمان بر اساس قانون برای داوطلبان جهت نصب پوستر و فعالیت در فضای مجازی و حقیقی در نظر گرفته شده است.

وی اذعان کرد: تاکنون برخی از افراد را مشاهده کرده‌ایم که در فضای مجازی و قبل از اعلام موعد رسمی تبلیغات، تحت عنوان کاندیدای شورای شهر یا حتی روستا اقدام به این کار کرده‌اند که اینگونه کارها همگی بر اساس قانون تخلف محسوب می‌شود و مطمئنا ناظران و هیئت‌های اجرایی به این افراد تذکرات لازم را می‌دهند.

رییس ستاد انتخابات استان گیلان افزود: محل‌هایی در سطح شهرها توسط فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها تعیین شده تا کاندیداها بتوانند در این فضا تبلیغات خود را انجام دهند از طرفی ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی یعنی تا هفت صبح روز پنج‌شنبه( ۲۷ خرداد )تبلیغات کاندیداهای شوراها، ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و میان‌دوره‌ای مجلس مجاز است.

قاسم‌نژاد یادآور شد: امسال فقط در شهر رشت و صرفا برای انتخابات شورای اسلامی، انتخابات به شکل الکترونیکی برگزار می‌شود و حتما آموزش لازم از طریق رسانه‌ها به مردم داده می‌شود زیرا فرآیند انتخابات الکترونیکی به گونه‌‌ای است که باید عموم مردم درباره اینگونه رأی دادن  آگاهی لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: کاندیداها برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر در هر منطقه می‌تواند یک ستاد ایجاد کنند تا بتوانند فعالیت‌های خود را ساماندهی کرده و طرفدارانشان را در آن فضا ساماندهی نمایند بنابراین در پنج منطقه شهر رشت هر کاندیدایی می‌تواند یک ستاد تشکیل دهد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار