کد خبر : 17107
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1396- 55: 15

مسئولان به برطرف کردن مشکلات داخلی تمرکز کنند

مسئولان به برطرف کردن مشکلات داخلی تمرکز کنند

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه مردم باید با مکتب دین آشنا شوند و نیازمندی‌های جامعه با عمل کردن به فرامین دینی برطرف می‌شود گفت: باید به گزافه‌گویی غربی‌ها کمتر توجه شود و تمرکز برای برطرف کردن مشکلات داخلی شود.

به گزارش گیلانستان، آیت الله زین العابدین قربانی به‌مناسبت هفته جهانی مسجددر دیدار با ائمه جماعات مساجد استان گیلان در رشت اظهار داشت: مساجد توسط کسانی که اهل ایمان و عمل صالح هستند آباد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه منظور از آباد کردن مسجد زیباسازی آن نیست خاطرنشان کرد: روح مسجد باید آباد و زنده شود و مردم با حضور در مساجد باید به عالم معنویات توجه کنند و از مادیات دور شوند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها و سازمان‌هایی مانند سازمان ملل نمی‌توانند روح الهی را در جامعه پیاده سازی کنند عنوان داشت: مسجد روح الهی را در جامعه گسترش می‌دهد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خواندن پی در پی قرآن کریم با قرائت‌های مختلف نمی‌تواند انسان را با روح قرآن آشنا کند اعلام داشت: باید حقیقت و دستورات قرآن کریم در زندگی افراد و جامعه پیاده شود.

آیت الله قربانی با اشاره به تاکیدات قرآن درباره مبارزه با ظلم اعلام داشت: امامان شیعه به‌ویژه امام حسین (ع) و پیروان به حق آنان امام خمینی (ره) الگوهای ما در مبارزه با کفر و استکبار جهانی هستند.

وی با اشاره به دیدار رئیس جمهور آمریکا و پادشاه عربستان خاطرنشان کرد: خواندن نماز زمانی که دشمنان اسلام با رهبران فاسد جوامع اسلامی رقص شمشیر می‌کنند و ۴۵۰ میلیارد دلار اسلحه به آنان می‌فروشند فایده ندارد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه علما باید علم خود را به‌صورت روز افزون بیفزایند و مطالب دینی را مطابق با علم روز به مردم انتقال دهند عنوان داشت: علما غذاهای معنوی یعنی اعتقادات، اخلاقیات و احکام دین  را به مردم ارائه می‌دهند.

نماینده ولی‌‌فقیه در استان گیلان شهدا و ایثارگران دفاع مقدس و شهدای مدافعان حرم گیلانی را تربیت شدگان علمای گیلان خواند و اعلام داشت: شهید حججی‌ها در پای منبر علما تربیت شده‌اند.

وی با اشاره به تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای علیه قرآن و اسلان بیان داشت: هدف تبلیغات ضد اسلامی این است که اسلام را عامل عقب ماندگی مسلمانان نشان دهند و علما مسئول مبازه با این تبلیغات هستند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برخی از پیشنمازان مساجد، نماز را به‌درستی نمی‌خوانند خاطرنشان کرد: انسان مادی‌گرا نمی‌تواند دیگران را نصیحت کند و مطالب اسلام را در جامعه ترویج دهد.

آیت الله قربانی با تاکید بر اینکه کارهای کوچک که در درست خواندن نماز اثر دارد تاثیر نماز بر دیگران را زیاد می‌کند اعلام داشت: اخلاص در نماز خواندن و عبادت علما تاثیرگذاری نماز را افزایش می‌دهد.

وی تغییرات فرهنگی و وجود ماهواره‌ها را از عوامل اصلی دور شدن نسل جوان از مساجد خواند و اعلام داشت: غذای دینی مناسب برای نسل جوان فراهم نشده است و جاذبه‌های دین در جامعه اثرگذار نبوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به آیات قرآن کریم که در آن مساجد خانه خداوند بیان شده است عنوان داشت: مسجد جایگاه ویژه‌ای است که نباید بدون تطهیر و پاکیزگی وارد آن شد.

آیت الله قربانی با بیان اینکه مردم باید با مکتب دین آشنا شوند و نیازمندی‌های جامعه با عمل کردن به فرامین دینی برطرف می‌شود بیان داشت: باید به گزافه‌گویی غربی‌ها کمتر توجه شود و تمرکز به برطرف کردن مشکلات داخلی شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه برخی از کلمات و روایات ائمه می‌تواند انسان‌هایی که سال‌ها معصیت می‌کنند را از راه گناه نجات دهد عنوان داشت: جاذبه علما در طول تاریخ در نجات دادن افراد معصیت‌کار بسیار موثر بوده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار