کد خبر : 35190
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 فروردین 1398- 47: 13

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای:

کاهش ۴.۸ درصدی ورود وسایل نقلیه به گیلان در طرح نوروزی

کاهش ۴.۸ درصدی ورود وسایل نقلیه به گیلان در طرح نوروزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه در طرح نوروزی تعداد ۶۸۷ هزار و ۲۲۷ وسيله نقليه وارد استان و تعداد ۵۰۸ هزار و ۳۳۱ وسيله نقليه از استان خارج شده است، خاطرنشان کرد: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۴.۸ درصد کاهش در ورود به استان را نشان می دهد.

به گزارش گیلانستان محمدرضا نازک کار با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته استان گيلان از نظر متوسط تردد ساعتی با تعداد ۸۵۵ وسیله نقلیه پنجمین استان پرتردد کشور بوده است، اظهار کرد: اوج تردد طی ۲۴ ساعت گذشته در كل محورهای استان بين ساعات ۱۷ الی ۱۸ و كمترين تردد بين ساعات ۴ الی ۵ صورت پذيرفته است.

وی سرعت متوسط وسایل نقليه در ساعات اوج را ۶۹ كيلومتر بر ساعت دانست و افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۲ هزار و ۲۶۵ وسيله نقليه وارد استان و ۹۱ هزار و ۱۸۰ وسيله نقليه از استان خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان با بیان اینکه بيشترين ميزان ورودی از طريق محور آزادراه قزوین – رشت با ميزان ورودی ۳۹ هزار و ۱۸۶ وسيله نقليه و پس از آن محور رامسر – چابکسر با ميزان ورودی ۳۴ هزار و ۳۸۷ وسيله نقليه بوده است، گفت: در محور آزادراه قزوین – رشت طی ۲۴ ساعت گذشته اوج تردد بين ساعات ۱۲ الی ۱۳ و كمترين تردد بين ساعات ۲۳ الی ۲۴ صبح صورت پذيرفته است.

این مقام مسئول متذکر شد: در محور رامسر – چابکسر نیز طی ۲۴ ساعت گذشته اوج تردد بين ساعات ۱۲ الی ۱۳ و كمترين تردد بين ساعات ۴ الی ۵ صبح بوده است.

وی اضافه کرد: براساس آخرين آمار دريافتی از ۴۲ دستگاه ترددشمار در استان طی ۲۴ ساعت گذشته محور لاهیجان – آستانه اشرفیه با متوسط تردد ساعت دو هزار و ۱۴۳ وسيله نقلیه و با سرعت متوسط ۶۹ كيلومتر بر ساعت و پس از آن محور لاهیجان – لنگرود با متوسط تردد ساعتی دو هزار و ۱۰۶ وسیله نقلیه و با سرعت متوسط ۵۹ كيلومتر بر ساعت پرترددترین محورهای استان از نظر میزان تردد در استان بودند.

نازک کار به ارائه گزارشی از وضعیت تردد طرح نوروزی گیلان از مورخ ۲۵ اسفندماه ۹۷ لغایت ۴ فروردین ماه ۹۸ پرداخت و تصریح کرد: براساس آخرين آمار دريافتی از ۴۲ دستگاه ترددشمار استان گیلان از ابتدای طرح نوروزی، گیلان از نظر متوسط تردد ساعتی با تعداد ۶۸۸ وسیله نقلیه پنجمین استان پرتردد كشور بوده است که در این مدت و در مقایسه با سال گذشته ۲.۵ درصد کاهش از نظر متوسط تردد ساعتی در استان مشاهده می شود.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور تعداد ۶۸۷ هزار و ۲۲۷ وسيله نقليه وارد استان و تعداد ۵۰۸ هزار و ۳۳۱ وسيله نقليه از استان خارج شده است، خاطرنشان کرد: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۴.۸ درصد کاهش در ورود به استان و ۱.۹ درصد کاهش در خروج از استان را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان بيشترين ميزان ورودی را از طريق محور آزادراه قزوین – رشت با ميزان تردد ۳۵۱ هزار و ۴۲۰ وسيله نقليه دانست و یادآور شد: محور رامسر – چابکسر نیز با ميزان تردد ۱۷۵ هزار و ۹۹۷ وسيله نقليه بوده رتبه دوم بیشترین میزان ورودی به استان را دارد.

نازک کار با بیان اینکه بيشترين ميزان خروجی از طريق محور چابکسر – رامسر با ميزان تردد ۲۰۹ هزار و ۹۰۸ وسيله نقليه بوده است، گفت: از ابتدای طرح نوروزی اوج تردد بین ساعات ۱۷ الی ۱۸ و متوسط سرعت وسایل نقليه در ساعات اوج ۶۹ كيلومتر بر ساعت بوده است.


انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار