کد خبر : 67981
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 تیر 1400- 33: 17

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان:

یازدهمین جشنواره ملی رضوی با موضوع «امام زمان (عج)» برگزار می‌شود

یازدهمین جشنواره ملی رضوی با موضوع «امام زمان (عج)» برگزار می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره ملی رضوی، گفت: این جشنواره در سه رده سنی و امسال با محوریت امام زمان (عج) برگزار می شود.

به گزارش گیلانستان، پریسا کرمی ظهر چهارشنبه در جلسه کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت با اشاره به ضرورت اختصاص بخشی از درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی، بیان کرد: طبق قانون، نیم درصد درآمد شهرداری‌ها باید به نهاد کتابخانه‌های عمومی تعلق گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان به ضرورت گسترش فضای کتابخوانی در شهرها و نقاط مختلف اشاره کرد و گفت: این امر جز با همراهی شهرداری‌ها امکان ندارد و نیاز است که فضای پویا و شاداب در کتابخانه ها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه برخی شهرداری‌ها علت عدم اختصاص بخشی از درآمد خود به کتابخانه‌ها را مشکل مالی عنوان می‌کنند، افزود: این مبلغ از لحاظ قانونی کاملاً تأیید شده است و در صورت عدم توانایی پرداخت کل مبلغ باید حداقل ۵۰ درصد آن پرداخت شود.

کرمی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های شرق گیلان در اختصاص درآمد مذکور مشکلی ندارند، اضافه کرد: میزان مطالعه مردم پس از کرونا نیز افزایش یافته لذا شهرداری رشت با نسبت به کمک مالی خود بیشتر همت کند.

وی با بیان اینکه فعالیت کتابخانه‌ها در فضای مجازی افزایش یافته است، تصریح کرد: بیش از ۷۰ پایگاه در شبکه اینستاگرام داریم که کتابخانه ها به معرفی کتاب‌های خود می‌پردازند و با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با تاکید بر ضرورت همکاری مالی شهرداری رشت با نهاد کتابخانه عمومی، گفت: رساندن تعداد کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی به سطح مطلوب نیازمند همراهی بیشتر دستگاه‌ها است.

وی با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره ملی رضوی، بیان کرد: این جشنواره در سه رده سنی کودک، بزرگسال و نوجوان برگزار شده و محوریت جشنواره امسال امام زمان (عج) است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار