کد خبر : 16179
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 مرداد 1396- 03: 18

اصلاح طلبان یا اعتدالیون؟! کدام یک پیروز ماراتن انتخاب استاندار بعدی خواهند بود؟

اصلاح طلبان یا اعتدالیون؟! کدام یک پیروز ماراتن انتخاب استاندار بعدی خواهند بود؟

فرضیه تمام این احتمالات اینست که استاندار فعلی گیلان، درخواست ها را برای ابقا در مسند استانداری نپذیرد چرا که بی تردید باید گفت نجفی از معدود استاندارانی بوده که توانسته علی رغم فضای به شدت سیاسی استان، تعامل مناسبی را با تمامی جریان های سیاسی اعم از همسو و غیرهمسو به وجود آورد.

به گزارش گیلانستان، مدت زمان کمی تا معرفی کابینه جدید دولت روحانی باقی مانده است. کابینه ای که این روزها بیشترین حاشیه اش حول محور وزیر کشور بعدی شکل گرفته و بعید است تا لحظه آخر معرفی کابینه به مجلس هم این حواشی به پایان برسد.

اصلاح طلبان نمی خواهند رحمانی فضلی وزیر کشور بماند و سهم خواهی شان از ۴ سال دوم دولت روحانی را با درخواست تغییر این اصولگرای معتدل کلید زده اند و حسابی هم بر این تصمیم سیاسی خود اصرار دارند. با این حال به نظر می رسد تا کنون از اردوگاه اعتدالیون دود سفیدی که به منزله قبول این درخواست باشد، بلند نشده است.

با این حال اگر رحمانی فضلی کرسی وزارت کشور را به اصلاح طلبان تندرو تقدیم کند، تمامی استان ها متاثر از این تغییر خواهند بود، به خصوص استان گیلان که اصلاح طلبان تندروی آن بارها در ۴ سال اخیر به اعتراض از برخی از تصمیمات سیاسی استاندار اعتدال گرا پرداختند و نجفی را متهم به عدم حمایت تمام و کمال از اصلاحات در استان نمودند.

همزمان با این زورآزمایی سیاسی جناح های مختلف اعتدال، اصلاحات و اصولگرایان میانه رو برای در دست گرفتن کرسی وزارت کشور به عنوان یکی از مهمترین وزراتخانه های دولت آتی، در گیلان، خروج برخی از سیاسیون اصلاح طلب از سایه بی تحرکی و کم تحرکی توجه هر خواننده فضای مجازی را به خود جلب می کند. هادی حق شناس، نمابنده اسبق مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی یکی از همین افراد است.

مصاحبه ها و اظهارنظرهای این روزهای حق شناس که به بهانه های مختلف از تغییر واحد پول کشور از ریال به تومان تا عمر چاه های نفتی کشور صورت می گیرد و هم زمانی اش با بالاگرفتن بحث انتخاب استاندار بعدی گیلان، ممکن است این سوال را به ذهن خوانندگان متبادر نماید که آیا حق شناس برای تصدی بر استانداری گیلان، چنین تقلای رسانه ای به قول معروف “تابلویی!” را به راه انداخته است؟! اصلا آیا جریان اصلاحات در صورت پیروزی در به دست آوردن کرسی وزارت کشور، انتخاب دیگری غیر از حق شناس برای تصدی بر استانداری گیلان خواهد داشت؟! اگرچه به نظر می رسد حتی در صورت قطح الرجالی در بین اصلاح طلبان گیلان هم حق شناس تنها نیمی از راه را برای تکیه زدن بر کرسی استانداری گذرانده باشد و نیمه دیگر سختِ مسیر که همان تعامل با نمایندگان گیلان با همه چرخش های سیاسی و اختلاف نظرهای اساسی شان می باشد، به جای خود باقی خواهد ماند.

در مقابل در جبهه اعتدالیون گیلان، نوعی بی تفاوتی و سکون نسبت به این موضوع دیده می شود و عملا خبری از تلاش ها برای بر سر کارآوردن یک اعتدالگرا بر راس استانداری گیلان دیده نمی شود. موضوعی که علت ان را می توان تا حد زیادی به مشخص نبودن وضعیت نوبخت در کابینه بعدی دولت مربوط دانست. شاید اعتدالگرایان منتظرند تا اول سهم نوبخت از قدرت در کابینه دولت آتی مشخص شود، سپس تمام تلاششان را برای استانداری یک اعتدال گرا مثلا کیوان محمدی به کار ببندند.

البته فرضیه تمام این احتمالات اینست که استاندار فعلی گیلان، درخواست ها را برای ابقا در مسند استانداری نپذیرد چرا که بی تردید باید گفت نجفی از معدود استاندارانی بوده که توانسته علی رغم فضای به شدت سیاسی استان، تعامل مناسبی را با تمامی جریان های سیاسی اعم از همسو و غیرهمسو به وجود آورد./ خزرآنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار