کد خبر : 37533
تاریخ انتشار : شنبه 18 خرداد 1398- 53: 17

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندرانزلی:

فشار خون بالا عامل خطر بیماری های قلبی و عروقی است

فشار خون بالا عامل خطر بیماری های قلبی و عروقی است

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندرانزلی با بیان اینکه فشار خون بالا عامل خطر بیماری های قلبی و عروقی است، گفت: در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا به دنبال شناسایی افراد جهت جلوگیری از بروز این بیماری ها هستیم.

به گزارش گیلانستان سید عارف عابدین نجفی در حاشیه برگزاری طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در شهرستان بندرانزلی در گفت و گو با ایسنا – منطقه گیلان،با تاکید بر اهمیت این کار، اظهار کرد: بیماری فشار خون بالا عامل خطر بیماری های قلبی و عروقی، بیماری های نارسایی کلیه و بیماری های چشم است.

وی افزود: ۲۱/۶ درصد از جمعیت کشور مبتلا به فشارخون هستند و ۶۰ درصد آنها از فشارخون بالای خود اطلاعی ندارند که در این طرح ملی وزارت بهداشت به دنبال شناسایی این افراد است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان انزلی تاکید کرد: توانمندسازی مردم در خود مراقبتی، تعیین فشار خون، ارائه آموزش، جلوگیری از بروز سکته های قلبی و مغزی، آگاه سازی و حساس کردن جامعه در کنترل، مراقبت و مدیریت فشارخون از اهداف این طرح ملی است.

نجفی تصریح کرد: در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از ۱۷ خرداد الی ۱۵ تیر سال جاری به صورت فعال در مراکز بهداشتی – درمانی، بیمارستان و پایگاه های سطح شهر هم زمان با سراسر کشور به افراد بالای ۳۰ سال و خانم های باردار و بیماران کلیوی بدون محدودیت سنی خدمات ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: افراد پس از شناسایی به مراکز بهداشتی – درمانی معرفی شده و تحت یک دوره درمانی به صورت دارو قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار