کد خبر : 34640
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 اسفند 1397- 18: 17

رئیس مجمع نمایندگان:

مبنای توزیع اعتبارات دولت به گیلان نیازمند بازنگری است

مبنای توزیع اعتبارات دولت به گیلان نیازمند بازنگری است

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: مبنای توزیع اعتبارات و منابع مالی به استان گیلان بر اساس شاخص جمعیتی نیازمند بازنگری جدی توسط دولت است.

به گزارش گیلانستان ولی داداشی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گیلان در رشت که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد اظهار داشت: مبنای توزیع اعتبارات در کشور بر اساس شاخص ۲ و نیم میلیون نفر بنا نهاده شده که باید این روند به سرعت توسط دولت اصلاح و بازنگری شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر اینکه به علت شاخص‌های موجود جمعیتی اعتبارات مناسبی به گیلان اختصاص داده نمی‌شود تصریح کرد: این شاخص جمعیتی باید از ۲.۵ میلیون نفر به ۵ میلیون نفر ارتقاء پیدا کند تا در حوزه تخصیص اعتبارات و امکانات مالی به استانی اجحاف نشود.

نماینده مردم آستارا در مجلس موضوع پسماند و معضلات بهداشتی و درمانی را از مشکلات عدیده استان گیلان دانست و ضمن تأکید بر ضرورت رفع آن‌ها افزود:‌ نبود سیستم‌های استاندارد جمع‌آوری فاضلاب در گیلان مشکلات بهداشتی و زیست محیطی پیچیده‌ای را به بار آورده است.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه فاضلاب‌ها و شیرابه زباله‌ها وارد رودخانه‌های استان گیلان و دریای خزر می‌شود عنوان کرد: علاوه بر این‌ها به علت عدم ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها آسیب‌های فراوانی به مردم در زمان بروز سیلاب‌ها وارد می‌شود که باید جلوی آن گرفته شود.

داداشی موقعیت استان گیلان را به عنوان استانی که هم از مرزهای زمینی بهره می‌برد و هم از مرزهای دریایی بسیار ویژه و استراتژیک اعلام کرد و ابراز داشت: گیلان استانی تجاری و اقتصادی است بنابراین می‌توان در کنار از منطقه آزاد انزلی یک منطقه آزاد نیز در آستارا احداث شود.

وی به مشکلاتی که در مسیر اجرای پروژه راه آهن رشت به آستارا وجود دارد اشاره کرد و اظهار داشت: مشکل تملک اراضی این پروژه هنوز حل و فصل نشده است و احتمالاً نقشه‌های طرح نیز آماده نشده‌اند بنابراین از دست اندرکاران انر انتظار داریم در روند اجرای این پروژه ملی تسریع ایجاد کنند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان اتمام سدهای نیمه تمام استان را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: شاید هیچ کسی باور نکند که در استان زیبای گیلان مردم با مشکل آب شرب مواجه هستند زیرا پوشش سبز و نعمت دریای خزر بر روی مشکلات و محرومیت‌های فراوان آن سایه افکنده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس تسریع در روند اجرای سدهای درست ساخت استان و احداث شهرکت صنعتی بین‌المللی در آستارا را متذکر شد و گفت:‌ امیدواریم نتایج و فواید دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان گیلان نتیج پربار و درخشانی را برای این خطه شمالی به بار بیاورد.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و لزوم توجه و دقت بیشتر دولتمردان برای رفع آن‌ها را مورد تأکید قرار داد و افزود: بسیاری از پدران و نان‌آوران خانواده از فرزندان خود شرمنده هستند و از دولت انتظار داریم در این شرایط سخت برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار