کد خبر : 93007
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 خرداد 1402- 36: 0

معاون آب منطقه ای گیلان خبر داد

آغاز دومین مرحله آبگذاری شالیزارهای مناطق مرکزی گیلان از فردا

آغاز دومین مرحله آبگذاری شالیزارهای مناطق مرکزی گیلان از فردا

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان از دومین مرحله آبگذاری کانال چپ سد سنگر از صبح فردا به مدت هشت روز خبر داد.

به گزارش گیلانستان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان، محمدجواد خانی پور با اعلام این خبر گفت: دومین مرحله آبگذاری کانال چپ سد سنگر برای آبیاری شالیزارهای مناطق مرکزی استان شامل شهرستان های رشت و خمام از صبح فردا به مدت هشت روز انجام می شود.

 

وی تصریح کرد: پس از آبگذاری هشت روزه کانال چپ سد سنگر، آب این کانال به مدت چهار روز قطع خواهد شد.

 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان یادآور شد: آب کشاورزی کانال راست سد سنگر(مربوط به شالیزارهای شرق استان گیلان) نیز همزمان از صبح فردا، ۸ خرداد ماه به مدت چهار روز قطع خواهد شد.

 

خانی پور خاطرنشان کرد: در فصل آبیاری، شهروندان و مسافرین گرامی به منظور جلوگیری از بروز هرگونه خسارات جانی و مالی احتمالی، از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه سفیدرود و کانال‌ها و تاسیسات آبیاری جدا خودداری کنند.

 

وی ضمن تاکید به کشاورزان مبنی بر رعایت تقویم زراعی و هماهنگی فعالیت های زراعی شان با تقویم آبگذاری کانال های آبیاری، اظهار کرد: هرگونه تغییرات برنامه های آبیاری متناسب با شرایط آب و هوایی و نیازهای احتمالی نیز به عموم کشاورزان عزیز اطلاع رسانی می شود.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار