کد خبر : 102755
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402- 52: 16

آماده‌باش گیلان برای مقابله با بارش برف

آماده‌باش گیلان برای مقابله با بارش برف

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان سبب شد تا ستاد مدیریت بحران استان گیلان با بیش از ۳۰۰ ماشین آلات لجستیکی در حالت آماده‌باش قرار گیرد.

به گزارش گیلانستان، در پی نفوذ سامانه بارشی و هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی از بامداد امروز شاهد بارش باران در مناطق شرقی و غربی گیلان بودیم.

 

آغاز بارش باران و برف در گیلان

 

بنابر گزارش ایستگاه‌های هواشناسی استان گیلان، شهرستان‌های رودسر، آستارا، لنگرود، رشت، سنگر، آستانه‌اشرفیه و لاهیجان شاهد بارش باران بودیم که شهرستان‌های آستارا و تالش بیشترین بارش‌ها را به خود اختصاص دادند.

 

 

 

به گفته محمد دادرس رئیس سازمان هواشناسی گیلان سامانه سرد و بارشی تا اواخر وقت فردا در گیلان مستقر است و در این مدت دمای هوای گیلان هشت تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

 

طبق اعلام هواشاسی در برخی مناطق جلگه‌ای مستعد بارش مخلوط برف و باران پیش‌بینی شده و در غرب گیلان مخلوط برف و باران بیشتر خواهد بود و سامانه بارشی از اواخر روز دوشنبه از گیلان به تدریج خارج می‌شود.

 

آمادگی ستاد بحران گیلان برای مقابله با بارش باران و برف

 

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان سبب شد تا ستاد مدیریت بحران استان، سریعاً مکاتبات را با فرمانداری‌ها، اداره کل آب و فاضلاب استان و دیگر نهادهای امدادی و خدمات‌رسان در خصوص آمادگی لازم برای مقابله با بحران احتمالی انجام دهد.

 

به گفته محمدرضا حق‌بین سرپرست اداره‌‌کل مدیریت بحران استانداری گیلان، تیم‌های عملیاتی آب، برق و گاز مورد نیاز و اعلام آماده‌ باش به این دستگاه‌ها ابلاغ و از صبح امروز تا روز دوشنبه تمامی دستگاه‌ها در حالت آماده‌باش بوده و محور پونل به خلخال تا اطلاع ثانوی مسدود و تردد در محورهای کوهستانی گیلان فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

 

حضور نیروهای راهداری در محورهای کوهستانی گیلان

 

با توجه به احتمال بارش بیش از ۵۰ سانتی برف در محورهای کوهستانی گیلان به ویژه در شهرستان‌های آستارا و تالش، تمامی ماشین‌آلات لجستیکی اداره‌کل راهداری در آمادگی کامل بوده و در مناطق کوهستانی مستقر شدند.

 

 

 

حضور نیروهای راهداری در محور کوهستانی

 

به گفته غلامعلی نیک‌فهم مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گیلان،۵۴ اکیپ راهداری و با ۵۴۲ نیرو شامل ۴۶۷ نیروی راهداری و ۷۵ نفر در بخش تدارکات و پشتیبانی آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

 

بر اساس اعلام نیک‌فهم، ۸۰ دستگاه ماشین آلات سبک، ۱۳۷ دستگاه ماشین‌آلات نیمه‌سنگین و ۱۳۹ دستگاه سنگین در ۵۴ پایگاه راهدارخانه استان مستقر و تجهیز شده و همچنین در این راستا ۱۰ هزار و ۶۰۰ تن ماسه و نمک نیز تأمین شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

 

گفتنی است در ۲۴ ساعت گذشته اسب وونی تالش با دمای یک درجه سلسیوس سردترین و رودبار با دمای ۲۰ درجه سلسیوس گرم‌ترین مناطق گیلان بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار