کد خبر : 79590
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 تیر 1401- 36: 9

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان؛

آمار ازدواج در گیلان رو به افزایش است

آمار ازدواج در گیلان رو به افزایش است

خیرخواه از مأموریت دانشگاه‌های استان گیلان برای ترویج امر ازدواج در بین جوانان خبر داد و گفت: با توجه به آماری که ثبت احوال اعلام کرد آمار ازدواج رو به افزایش است.

به گزارش گیلانستان، «پریسا خیرخواه» شامگاه سه‌شنبه( ۲۱ تیر) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: با توجه به صدور دستورالعمل ها و ابلاغیه‌های عفاف و حجاب، این ابلاغیه‌ها به همه دستگاه‌های اجرایی استان گیلان و شهرستان‌ها ارسال شده است.

 

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با بیان اینکه در این ابلاغیه‌ها‌ پوشش کارمندان هم مشخص شده است ابراز داشت: در زمینه مد و پوشش باید گفت که این یک مسئله چند وجهی است و با هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف تحقق پیدا می‌کند.

 

خیرخواه یادآور شد: در جلسه‌ای که با حضور رئیس قرارگاه عفاف و حجاب کشور در استان گیلان برگزار شد، مصوب کردیم که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نسبت به واحدهای مد و لباسی که به آنان مجوز فعالیت داده است برخورد جدی‌تر و نظارت کاملی را اعمال کند.

 

دبیر قرارگاه عفاف و حجاب استان گیلان تصریح کرد: همانطور که این تغییر نادرست الگوی پوشش به یکباره در کشور اتفاق نیفتاده است اصلاح آن هم زمانبر است و به برنامه‌ریزی دقیقی نیاز دارد.

 

وی اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برای نظارت اصولی بر واحد‌های مد و لباس مأموریت یافته و باید گزارش کار خود در این حوزه را به قرارگاه عفاف و حجاب ارائه دهد.

 

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در پاسخ به این پرسش که برای تسهیل در امر ازدواج چه گام‌هایی در استان برداشته شده است افزود: با توجه به آماری که ثبت احوال اعلام کرد آمار ازدواج رو به افزایش است.

 

خیرخواه با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نباید بین مردم ناامیدی‌ ایجاد کرد افزود: همه ما در این شرایط اقتصادی زندگی می‌کنیم اما گاهی اوقات آمار و ارقامی که در برخی حوزه‌ها نظیر ازدواج اعلام می‌شود، غیرواقعی است.

 

وی خاطرنشان کرد: ما از دانشگاه‌های استان گیلان خواستیم که در بحث افزایش آمار ازدواج ورود کنند زیرا این نهادها دسترسی آسانتری به جوانان دارند زیرا اگر به جوانان آموزش درستی داده شود آمار ازدواج افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار