کد خبر : 45526
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 دی 1398- 55: 10

ابتکار بسیجیان استان گیلان‌ برای محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی + فیلم

ابتکار بسیجیان استان گیلان‌ برای محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی + فیلم

بسیجیان استان گیلان همواره با ارائه خدمات در زمینه‌های علمی، فرهنگی، بصیرتی، معرفتی، امنیتی و شناسایی مشکلات و معضلات مناطق محروم گام‌های مثبتی برای محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی در مناطق برمی‌دارند.

به گزارش گیلانستان نخستین نمایشگاه «پایگاه‌‌های اسوه مساجد گیلان» با حضور تعدادی از پایگاه‌های مقاومت نمونه استان گیلان در کانون بسیج جوانان رشت برپا شد.

شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه، طرح‌ها و ابتکارات خود را در زمینه‌های تقویت نماز جماعت، جذب و سازماندهی بسیج، کیفیت و کمیت حلقه‌های صالحین، فعالیت‌های قرآنی، امر به معروف و نهی از منکر، فعالیت‌های فرهنگی و هنری، آمادگی دفاعی بسیج، ارتقاء علمی فضای مجازی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی بسیج ارائه کردند.

هدف از برگزاری این نمایشگاه در واقع ارتقاء سطح فرهنگی و بصیرتی پایگاه‌ها، گسترش فعالیت‌های بسیج در پایگاه‌ها، رونق پایگاه‌های مساجد استان، ارائه دستاوردهای آنان و ایجاد شور و تکاپو در میان آنان است.

مسئول پایگاه مقاومت حضرت رقیه(س) شهرستان بندرانزلی در این نمایشگاه  اظهار داشت: ما در این پایگاه کارهای مختلفی اعم از تهیه جهیزیه برای افراد بی‌‌بضاعت، کمک به نیازمندان، برگزاری جشن در اعیاد مختلف، طرح عفاف و حجاب در قالب پیاده‌روی ساحلی با حضور جوانان به همراه کارهای مختلف دیگر انجام می‌دهیم.

مسئول یکی از پایگاه‌های نمونه شهرستان املش نیز گفت: فعالیت‌های این پایگاه نیز در قالب مسجدمحور است همچنین ما فعالیت‌ها و برنامه‌های مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی را نیز در نظر داریم و طرح‌های بصیرتی، معرفتی، علمی، آموزشی و امنیتی را به همراه گشت‌های محله‌محور و برنامه تقویت نماز جماعت در این پایگاه اجرا می‌شوند.

فرمانده پایگاه شهیدکریم رضازاده شهرستان تالش نیز از تشکیل ستاد علمی و پژوهشی در این پایگاه خبر داد و اظهار داشت: تشکیل تیم نواجوانان، نشست با امام جمعه و دیدار با خانواده‌های شهدا نیز قسمتی از فعالیت‌های پایگاه مقاومت شهیدکریم رضازاده است.

یکی از بسیجیان پایگاه مقاومت حضرت زینب(س) شهرستان رضوانشهر نیز با اشاره به هنرنمایی‌های اعضای این پایگاه در زمینه قالیبافی، کارهای گرافیکی و صنایع دستی و ارائه این دستاوردها در نمایشگاه «پایگاه‌‌های اسوه مساجد گیلان» بیان کرد: این کارها در پایگاه با کمترین هزینه آموزش داده می‌شود که موجب ایجاد اشتغال برای بانوان پایگاه و افراد بی‌بضاعت می‌شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار