کد خبر : 33953
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 بهمن 1397- 34: 17

در نشستی مطرح شد؛

اجرای پروژه تراموا در رشت ظرفیت حمل و نقل ۳۵۰۰ مسافر را دارد

اجرای پروژه تراموا در رشت ظرفیت حمل و نقل ۳۵۰۰ مسافر را دارد

جلسه بررسی اجرای طرح تراموا در شهر رشت برگزار و مدیر پروژه مطالعاتی این طرح گفت با راه اندازی تراموا در رشت ظرفیت جابه جایی مسافر در این شهر به ۳ هزار و ۵۰۰ مسافر می‌رسید.

به گزارش گیلانستان امیرحسین علوی ظهر یکشنبه در نشست بررسی وضعیت اجرای پروژه تراموا شهر رشت با حضور مدیرکل حمل و نقل وزارت کشور، اظهارکرد: رشت به‌ عنوان مرکز استان گیلان قابلیت‌های گردشگری زیادی دارد به همین منظور حل معضلات ترافیکی آن برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری بسیار حائز اهمیت است.

علوی با بیان اینکه برخی از این معضلات ترافیکی در شهر رشت میراث سال‌های گذشته است، افزود: تلاش مجموعه مدیریت شهری رشت بر این است که مطالبه دیرهنگام شهروندان یعنی راه‌اندازی تراموا هرچه سریعتر محقق شود و در همین راستا سال گذشته مشاوری برای انجام مطالعات با شهرداری قرارداد بسته است.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که این دیدار زمینه را برای مطرح کردن اجرای طرح تراموا رشت در شورای ترافیک وزارت کشور شود.

ایجاد ۲۰ ایستگاه در مسیر اجرای طرح تراموا در رشت

مدیر پروژه مطالعاتی طرح تراموا در شهر رشت در ادامه این جلسه گزارشی از فعالیت‌های مطالعاتی انجام شده در این زمینه ارائه کرد و گفت: این طرح براساس آمار جمعیتی سال ۹۴ تهیه و برای اجرا در ۱۴ کیلومتر طراحی شده است.

مشاط‌زاده همچنی به مسیر اجرای طرح تراموا شهر رشت نیز اشاره کرد و افزود: مسیر تراموا از فرودگاه رشت آغاز و به‌سمت خیابان سعدی امتداد یافته و از هسته مرکزی شهر به سمت میدان گیل گذر می کند و در نهایت با مسکن مهر ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه کل مسیر ۲۰ ایستگاه دارد، ادامه داد: در کنار این کریدور، اتوبوس‌های خط ویژه و تندرو نیز باید فعال شود.

مشاط‌زاده در ادامه با اشاره به تعداد اندک ناوگان اتوبوسرانی در رشت، تصریح‌کرد: اخیرا گام‌های خوبی برای افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی در رشت برداشته شده است.

وی افزود: در صورت راه اندازی شدن تراموا در شهر رشت این طرح ظرفیت جابه‌جایی ۳ هزار و ۵۰۰ مسافر را خواهد داشت البته لازم به ذکر است. همچنین قابلیت جابجایی ۲۰۰۰ مسافر به‌وسیله اتوبوس نیز هم وجود دارد.

مشاط‌زاده در ادامه با اشاره به افزایش جمعیت رشت، تاکیدکرد: شبکه حمل و نقل رشت بسیار فشرده است و اگر تنها به دنبال افزایش ناوگان اتوبوسرانی باشیم در سال ۱۴۰۴ تنها می توانیم ۲۶ هزار مسافر جابجا کنیم اما با راه‌اندازی تراموا و اتوبوس‌های بی ارتی، قابلیت جابجایی مسافر ۳ برابر افزایش می یابد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار