کد خبر : 86840
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 بهمن 1401- 40: 15

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد

اجرای ۲۰۰ برنامه میراثی گیلان در دهه فجر/ افتتاح ۲ مجتمع بزرگ گردشگری

اجرای ۲۰۰ برنامه میراثی گیلان در دهه فجر/ افتتاح ۲ مجتمع بزرگ گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، از برگزاری ۲۰۰ برنامه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان گیلان همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: برای ۲۵۰ نفر اشتغالزایی می شود.

به گزارش گیلانستان، ولی جهانی از برگزاری ۲۰۰ برنامه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان گیلان همزمان با دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: بخشی از این برنامه ها در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران اجرایی می شود.

 

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه مذکور از ۱۸ لغایت ۲۱ بهمن در تهران و با حضور اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، افزود: در بخش گیلان غرفه هایی با محوریت گردشگری کشاورزی، صنایع دستی، تور میرزا کوچک خان جنگلی، شهر خلاق خوراک، گردشگری تاریخی و فرصت های سرمایه گذاری فعالیت خواهد کرد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان حجم سرمایه گذاری پروژه های تاسیسات گردشگری دهه فجر را ۲۱۰ میلیارد تومان دانست و عنوان کرد: با بهره برداری از ۷۳ پروژه ۱۲۰ اتاق و ۵۰۰ تخت به تاسیسات گردشگری استان افزوده می شود.

 

جهانی، از اشتغالزایی ۲۵۰ نفری پروژه های دهه فجر خبر داد و تصریح کرد: برای اولین بار تفاهم نامه ای را با کمیته امداد منعقد کردیم که با اعتبار شش میلیارد تومانی ۴۰ خانه مسافر در شهرستان رودبار در فاز اول برای گردشگری تجهیز شد.

 

وی با بیان اینکه در ایام الله دهه فجر ۱۵ اقامتگاه بوم گردی با حجم سرمایه‌گذاری ۵۲ میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال برای ۵۳ نفر افتتاح می‌شود، بیان کرد: یک اقامتگاه بوم گردی ۱۳ هکتاری با محوریت گردشگری کشاورزی در حوزه تولید و فرآوری چای در فومن افتتاح می‌شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اجرای ۱۱۰ برنامه‌های فرهنگی شامل نمایشگاه و جشنواره و میز خدمت در دهه فجر، یادآور شد: دو مجتمع گردشگری بزرگ با حجم سرمایه‌گذاری ۲۷٠ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال برای ۶۵ نفر در دهه فجر افتتاح می‌شود.

 

وی با اشاره به ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی، اضافه کرد: میزبان ارزیاب یونسکو در راستای ثبت جهانی شهر رشت به عنوان شهر صنایع دستی خواهیم بود و المان های هفت رشته صنایع دستی در تعدادی از میادین رشت نصب می شود.

 

جهانی، به افتتاح یک هتل بوتیک با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال برای پنج نفر اشاره کرد و گفت: همچنین یک واحد پذیرایی بین راهی با حجم سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیارد ریال و پیش‌بینی برای اشتغال ۲۰ نفر در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان به نقش اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی در معرفی ظرفیت‌های گردشگری گیلان اشاره کرد و ادامه داد: از اهالی رسانه انتظار داریم از ظرفیت اطلاع‌رسانی خود برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان استفاده کنند تا بتوانیم به توسعه گردشگری گیلان کمک کنیم.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار