کد خبر : 30333
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 آبان 1397- 53: 18

اربعین قدرت نرم مسلمانان پیش از ظهور امام زمان (عج) /نباید اربعین را در شیعه‌گری خلاصه کرد

اربعین قدرت نرم مسلمانان پیش از ظهور امام زمان (عج) /نباید اربعین را در شیعه‌گری خلاصه کرد

امام‌جمعه لنگرود با اشاره به اینکه ظرفیت اربعین ذخیره‌ای استراتژیک برای شیعه در زمان ظهور است گفت: اربعین قدرت نرم مسلمانان پیش از ظهور امام زمان (عج) است.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی امروز در گفت‌وگویی در لنگرود با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: ستون دین اسلام در روایات فریضه نماز و ستون و عمود ولایت در اسلام حماسه بزرگ اربعین تعبیر شده است.

وی با تأکید بر قرائت زیارت اربعین بعد از نماز گفت: اربعین قدرت نرم مسلمان‌ها در دوران قبل از ظهور امام زمان (عج) است.

امام‌جمعه لنگرود اربعین را تجلی‌گاه امنیت، وحدت، اقتدار و مقاومت در برابر استکبار خواند و تصریح کرد: این ستون باعظمت با مصالحی مانند عدالت اجتماعی، همدلی، هم‌گرایی و عطوفت بین مردم که در اختیار دارد خیمه ولایت را کماکان برافراشته می‌دارد.

وی اربعین را سکانس زیبایی از نمایش بزرگ دوران ظهور دانست و گفت: در این حرکت و پیاده‌روی باعظمت و ارزشمند مردم از جان و مال خود برای یکدیگر مایه می‌گذارند و در این پرده از نمایش خیلی از شنیدنی‌ها را دیدنی می‌کنند به‌طوری‌که یک مؤمن حاضر است برای راحتی مؤمن دیگر از ثروت خود بگذرد.

سلیمانی با اشاره به اینکه برادران عراقی و ایرانی با همدلی و اخلاص و با تمام ظرفیت برای حفظ اقتدار اسلام به میدان می‌آیند افزود: اربعین حرکتی بی‌بدیل برای متزلزل کردن ارکان زر، زور، تزویر و استکبار بوده که خواب را از چشمان صهیونیست‌ها و مزدوران استکبار ربوده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت اربعین ذخیره‌ای استراتژیک برای شیعه در زمان ظهور است تصریح کرد: نباید اربعین را در شیعه‌گری خلاصه کرد امروز از ۸۰ کشور دنیا از برادران اهل سنت، کاردینال‌های مذهبی دنیا و شخصیت‌ها در این همایش بزرگ شرکت می‌کنند که نشانه‌ای از ایمان، اعتقاد و علاقه آنان به ائمه اطهار (ع) و سیدالشهدا است.

امام‌جمعه لنگرود پیاده‌روی اربعین حسینی را فرصت مناسبی برای همگان برای تجدید بیعت با امام حسین (ع) و وحدت و یکپارچگی دانست و گفت: با دولت‌محوری در اربعین مخالفیم و معتقدیم که این نهاد ناآرام باید مردم پایه باشد و حمایت‌های دولت باید راهبردی باشد.

وی با اشاره به ضعف‌ها و مشکلات زائران در خصوص ارز، دینار و بیمه برای عبور از مرز تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین یکی از شعائر بزرگ الهی در عصر ماست باید برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن آن تلاش کنیم و امیدواریم مشکلات امسال در خصوص اعزام زائران را در سال آینده شاهد نباشیم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار