کد خبر : 80392
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 مرداد 1401- 40: 11

استاندار گیلان:

از تغییر کاربری زمین‌های بی‌نظیر گیلان در جهت ویلاسازی جلوگیری می‌شود

از تغییر کاربری زمین‌های بی‌نظیر گیلان در جهت ویلاسازی جلوگیری می‌شود

استاندار گیلان بر لزوم رفع تداخلات اراضی کشاورزان در جهت تسریع صدور سند تاکید کرد و با اشاره به اهتمام جدی دولت سیزدهم برای ماندگاری بومیان منطقه در روستاها، گفت: از تغییر کاربری زمین‌های مرغوب و بی‌نظیر گیلان در جهت ویلاسازی جلوگیری می‌شود.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به تاکید آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهوری مبنی بر حمایت دولت سیزدهم از کشاورزان و رفع مشکل این قشر برای صدور اسناد اراضی، گفت: تداخلات اراضی کشاورزان برای تسریع و تسهیل در صدور سند از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی کشور بررسی و رفع شود.

وی اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی در تسهیل امورات کشاورزان به ویژه در استان زرخیز گیلان و به منظور حمایت از این اقشار زحمتکش پیشگام باشد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه برنامه های تعیین تکلیف اراضی کشاورزی و عدم تغییر کاربری در گیلان باید با دقت و به درستی انجام شود، گفت: نباید زمین های مرغوب و بی نظیر گیلان برای ویلاسازی تغییر کاربری یابد.

عباسی خاطرنشان کرد: دستور داده ام برای مهاجرت معکوس، ماندگاری اهالی در روستا و توسعه مناطق روستایی با حضور فرزندان بومیان، همکاری لازم با مردم صورت گیرد.

صفدر نیازی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه رفع تداخل، ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی کشاورزی در جهت سنددار کردن و حفظ زمین‌های مرغوب به نفع مردم در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: با توجه به دغدغه استاندار گیلان برای رفع نگرانی‌های مردم در زمینه تعیین تکلیف اراضی و عدم تغییر کاربری‌های غیر اصولی، در این سفر بررسی و ارزیابی امورات مربوط به ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی کشاورزی گیلان با جدیت انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار