کد خبر : 98493
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1402- 58: 12

رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی گیلان:

استقرار بیش از ۴۰ روحانی عقیدتی سیاسی در کلانتری و پاسگاه‌های گیلان

استقرار بیش از ۴۰ روحانی عقیدتی سیاسی در کلانتری و پاسگاه‌های گیلان

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی گیلان از استقرار بیش از ۴۰ روحانی عقیدتی سیاسی در کلانتری و پاسگاه‌های گیلان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام «‌علیرضا اسدی» رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با گرامی‌داشت هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: هفته انتظامی امسال به نام «شهروند قانونمدار و پلیس خدمتگزار» نامگذاری شده است و بنابر فرمایش مقام معظم رهبری، نیروی انتظامی مظهر اقتدار و امنیت ملی کشور است و همه ما باید حمایت کنیم و پشتیبان خوبی برای نیرو باشیم.

 

وی با بیان اینکه فراجا از ابتدای امسال تاکنون ۵۱ شهید عرصه نظم و امنیت تقدیم کرده است افزود: نقش روحانیون در عقیدتی سیاسی نقش هدایت و دستگیری است.

 

اسدی در خصوص شرح وظیفه عقیدتی سیاسی در فراجا تصریح کرد: نظارت بر حفظ و اجرای موازین شرعی، ارائه آموزش‌های عقیدتی و تربیتی و سیاسی، ارتقاء بینش دینی و قرآنی و برگزاری صدها برنامه در طول سال از جمله رسالت‌های مجموعه عقیدتی سیاسی در فراجاست که توسط پنج معاونت اجرا می‌شود.

 

وی با اشاره به‌ نقش معاونت نظارت و ارزشیابی ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، هدف تربیت نیروی در تراز انقلاب است بنابراین ارزیابی و انتصاب فرماندهان از جمله امور معاونت نظارت نیروی انتظامی است.

 

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان گیلان بیان کرد: دومین معاونت در فرماندهی انتظامی معاونت تربیت و آموزش است که برنامه‌های متعددی دارد و به همت این معاونت در راستای تربیت تعالی خانواده‌ها سال گذشته هفت مرحله کارکنان و نیروهای شاغل در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها را که تاکنون زیارت نرفته‌اند طی سفر زمینی و هوایی به عتبات عالیات اعزام کردیم، امسال هم تاکنون چهار مرحله اعزام به عتبات عالیات داشتیم و در طی سفر از اساتید مجرب بهره‌مند می‌شوند.

 

وی افزود: از ابتدای سال، ۱۹۱ خانواده را به مشهد مقدس اعزام کردیم این سفرها همواره با استقبال خوبی همراه است و برگزاری جلسات هفتگی اخلاص، جلسات آموزش قرآن برای فرزندان و کارکنان هم از دیگر برنامه‌های این معاونت است.

 

اسدی با بیان اینکه معاونت سیاسی هم اقدام به برگزاری دوره‌های بصیرت‌افزایی در راستای افزایش آگاهی و ارتقای معنویت نیروهای نظامی و انتظامی می‌کند که شامل پخش مستندهای سیاسی و تحلیل‌ مسائل سیاسی می‌شود افزود: توسط معاونت فرهنگی نیز برنامه‌های خوبی نظیر برگزاری اردوهای بصیرتی خانوادگی، اجرای سرودها، ویژه‌برنامه‌های مناسبتی برای خانواده‌ها انجام می‌شود.

 

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان گیلان ادامه داد: معاونت تبلیغات نیز پیشانی سازمان است که اقدامات و مسائل را به اطلاع دیگران می‌رساند و امسال در بخش قرآنی عقیدتی و سیاسی گیلان توانست در مسابقات قرآنی رتبه دوم در کشور را بدست آورد.

 

وی با اشاره به نقش روحانیون در عقیدتی سیاسی و ارتباط با مردم و استقرار بیش از ۴۰ روحانی عقیدتی سیاسی در کلانتری و پاسگاه‌ها اظهار کرد: روحانیون در مجموعه عقیدتی فعالیت‌های گسترده‌ای نظیر برقراری ارتباط بین نیروها در کلانتری و مردم، تسهیل ارتباط فرماندهان با مردم و شوراها، برگزاری دوره‌های احکام برای سربازان، برگزاری هزار و ۲۰۰ دیدار چهره به چهره با مردم دارند.

 

اسدی خاطرنشان کرد: برگزاری محفل انس با قرآن، حضور و گلباران گلزار شهدا، دیدار با علما، تجدید عهد با نماینده مقام معظم رهبری در استان، ارائه مشاوره مذهبی و فرهنگی به مردم، دیدار با کارکنان بازنشسته، دیدار با خانواده شهدا از جمله اقدامات انجام شده در هفته فراجا استان است.

 

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان گیلان در پایان در خصوص طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده بیان کرد: در راستای تشویق جوانان به ازدواج دوره‌های ازدواج و انتخاب موفق برای خانواده‌ها برگزار می‌شود، همچنین به خانواده‌هایی که صاحب فرزند می‌شوند تسهیلات فرزندآوری تعلق می‌گیرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار