کد خبر : 106257
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403- 20: 17

هشتم اردیبهشت ماه انجام می‌شود؛

اعزام کاروان گیلان به سرزمین وحی

اعزام کاروان گیلان به سرزمین وحی

مدیر حج و زیارت گیلان گفت: کاروان ۸۵ نفره عمره مفرده گیلان هشتم اردیبهشت ماه از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به سرزمین وحی اعزام خواهد شد.

به گزارش گیلانستان، وحید اسکندری امروز، چهارم اردیبهشت ماه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری عمره مفرده زائران ایرانی پس از ۹ سال وقفه، اظهار کرد: استان گیلان یک کاروان عمره مفرده به ظرفیت ۸۵ زائر دارد که هشتم اردیبهشت ماه از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

 

وی عمره مفرده را ۱۰ روزه دانست و افزود: زائران گیلانی پنج روز در مدینه و پنج روز در مکه اقامت خواهند کرد.

 

مدیر حج و زیارت گیلان در ادامه از آغاز اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت ماه خبر داد و اضافه کرد: استان گیلان پنج کاروان حج تمتع به ظرفیت ۶۳۰ زائر دارد که چهار کاروان شامل دو کاروان ۹۵ نفره، یک کاروان ۱۲۰ نفره و یک کاروان ۱۳۵ نفره از فرودگاه سردار جنگل رشت اعزام خواهند شد.

 

اسکندری با بیان اینکه یک کاروان حج تمتع گیلان به ظرفیت ۱۸۵ نفر از فرودگاه مهرآباد به سرزمین وحی اعزام می شود، گفت: زائران گیلانی در حال گذراندن کلاس‌های آموزشی و توجیهی حج تمتع هستند که از سوی مدیران کاروان‌ها برگزار می‌شود.

 

وی از برگزاری همایش سراسری مسافران قبله همزمان با ۱۵ اردیبهشت ماه، سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) خبر داد و یادآور شد: این همایش در گیلان در سالن تختی ورزشگاه عضدی رشت برگزار خواهد شد.

 

مدیر حج و زیارت گیلان همچنین از برقراری اعزام کاروان‌های عتبات عالیات استان خبر داد و تاکید کرد: در روزهای پنجشنبه هر هفته یک کاروان با ظرفیت ۴۵ زائر به صورت هوایی به نجف اشرف مشرف می‌شود.

 

اسکندری با بیان اینکه ماهانه بین ۱۵ تا ۱۸ کاروان زمینی عتبات عالیات از گیلان اعزام می‌شود، خاطرنشان کرد: مدت زمان اقامت زائران هفت شب و هشت روز است.

 

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار