کد خبر : 67933
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تیر 1400- 56: 12

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان:

افزایش تولید انجیر در گیلان

افزایش تولید انجیر در گیلان

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان گفت:پیش بینی می‌شود، باغداران گیلان امسال ۱۷۰۰تن انجیر برداشت کنند که نسبت به سال گذشته بیشتر است.

به گزارش گیلانستان، منوچهر پارسافر با اشاره به اینکه برداشت انجیر از باغات استان در حال انجام است و امسال تولید انجیر نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، گفت: علاوه بر شرایط اقلیمی مناسب که بر میزان تولید این محصول موثر بوده، افزایش سطح باغات نیز بر افزایش تولید انجیر در گیلان تاثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: انجیرهای تولید شده در گیلان علاوه بر مصرف مردم استان به دیگر استان‌ها نیز برای فروش فرستاده می‌شود و به دلیل طعم بسیار خوبی که دارد، از مشتریان خوبی نیز برخوردار است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان  با بیان اینکه گیلان ۳۰۰ هکتار باغ انجیر دارد، گفت: درختان انجیر به صورت پراکنده در همه مناطق گیلان وجود دارد.

وی افزود: شهرستان‌های تالش، لاهیجان، رودبار، رشت و صومعه سرا عمده‌ترین مناطق تولید انجیر هستند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بینی می‌شود، باغداران گیلان امسال ۱۷۰۰ تن انجیر برداشت و با فروش این میزان انجیر ۴۲۵ میلیارد ریال درآمد کسب کنند.

پارسافر خاطرنشان کرد: گیلان ۲۰۰۰ بهره‌بردار انجیر دارد که برداشت محصولشان را از اوایل تیر آغاز می‌کنند.برداشت انجیر تا مهر در گیلان ادامه دارد.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار