کد خبر : 47816
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 اسفند 1398- 06: 18

کارشناس هواشناسی گیلان خبر داد:

افزایش نسبی دمای هوای گیلان/ نفوذ سامانه بارشی از سه شنبه

افزایش نسبی دمای هوای گیلان/ نفوذ سامانه بارشی از سه شنبه

کارشناس هواشناسی گیلان از شروع وزش باد گرم در استان از صبح فردا خبر داد و تصریح کرد: آسمان گیلان فردا مه آلوده و قسمتی ابری تا ابری است و گاهی کاهش ابر اتفاق می افتد.

به گزارش گیلانستان مازیار غلامی با بیان اینکه در حال حاضر پدیده جوی قابل ملاحظه ای در منطقه وجود ندارد، اظهار کرد: دمای هوای فعلی شهر رشت ۱۴ درجه سانتی گراد است.

وی با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی نسبتا پایدار در منطقه است، تصریح کرد: طی امروز با نفوذ تدریجی سامانه کم فشار و شکل گیری جریانات جنوبی شرایط برای افزایش نسبی دما و وزش باد جنوبی تا ظهر سه شنبه مهیاست.

کارشناس هواشناسی گیلان از شروع وزش باد گرم در استان از صبح فردا خبر داد و تصریح کرد: آسمان گیلان فردا مه آلوده و قسمتی ابری تا ابری است و گاهی کاهش ابر اتفاق می افتد. از عصر و شب نیز شاهد وزش شدید باد گرم به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها خواهیم بود.

غلامی با اشاره به تداوم وزش باد گرم تا ظهر سه شنبه، خاطرنشان کرد: مجددا از ظهر سه شنبه تا شب به تدریج کاهش دما و افزایش ابر اتفاق می افتد و بارندگی داریم.

وی نفوذ تدریجی سامانه بارشی و شمالی شدن جریانات را موجب کاهش ۱۰ تا ۲۰ درجه ای دما دانست و یادآور شد: کاهش دما، بارندگی و وزش باد شدید مورد انتظار است و در ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار