کد خبر : 104445
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402- 35: 14

افزایش نقش ایران در حوزه تجارت با توسعه زیرساخت‌های بندری انزلی

افزایش نقش ایران در حوزه تجارت با توسعه زیرساخت‌های بندری انزلی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه با توسعه زیرساخت‌های بندری بخش مهمی از کالاهای ترانزیتی کشورهای همسایه از طریق مجتمع بندری کاسپین انتقال داده خواهد شد، گفت: در تلاشیم با افزایش مراودات تجاری نقش کشورمان در حوزه تجارت بین الملل را افزایش دهیم.

به گزارش گیلانستان، دو هیئت از سرمایه‌گذاران کشورهای ترکیه و روسیه به صورت جداگانه با سجاد سیاهکارزاده رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و در خصوص چگونگی سرمایه‌گذاری در این منطقه رایزنی کردند.

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این دیدارها با تشریح فرصت‌ها و ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: منطقه آزادانزلی به دلایلی مانند بهره‌مندی از دو مجتمع بندری، وجود مزایا و معافیت‌های قانونی جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی، امکانات و زیرساخت‌های مناسب و رو به گسترش همچون اتصال قریب‌الوقوع به خط ریل سراسری از ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به مرکز ثقل تعاملات بین‌المللی برخوردار است.

به گفته، سابقه تاریخی روابط با کشورهای حاشیه دریای خزر، نقش فعال در توسعه روابط ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، جایگاه متمایز در کریدورهای بین‌المللی از جمله کریدور شمال-جنوب و مسیر فرعی ایده یک جاده یک کمربند یعنی چین-قزاقستان-ایران، از دیگر ظرفیت‌های انزلی برای تبدیل شدن به مرکز ثقل تعاملات بین‌المللی است.

سیاهکارزاده با بیان اینکه با توسعه زیرساخت‌های بندری بخش مهمی از کالاهای ترانزیتی کشورهای همسایه از طریق مجتمع بندری کاسپین انتقال داده خواهد شد، گفت: در تلاشیم با افزایش مراودات تجاری نقش کشورمان در حوزه تجارت بین الملل را افزایش دهیم.

در این دیدارها سرمایه‌گذاران ترک و روس با اعلام آمادگی به منظور انجام پروژه‌های سرمایه‌گذاری مورد نیاز در منطقه آزاد انزلی اظهار امیدواری کردند که این منطقه به لحاظ قرارگیری در موقعیت استراتژیک و منحصر به فرد بازار ترانزیت کالا به بسیاری از کشورها بوده است.

در ادامه حضور این هیئت‌ها در منطقه آزاد انزلی به همراه معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان از ظرفیت‌های صنعتی و بندری این منطقه بازدید کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار