کد خبر : 94528
تاریخ انتشار : شنبه 17 تیر 1402- 47: 21

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛

افزایش ۸ درجه ای دمای هوا تا اواسط هفته در گیلان/ ورود سامانه بارشی جدید از سه شنبه

افزایش ۸ درجه ای دمای هوا تا اواسط هفته در گیلان/ ورود سامانه بارشی جدید از سه شنبه

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به افزایش ۴ الی ۸ درجه ای دمای هوا در استان گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده جوی غالباً پایدار و تقویت موج هوای گرم در منطقه است.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده جوی غالباً پایدار و تقویت موج هوای گرم در منطقه است.

 

وی افزود: بر همین اساس تا اواسط هفته آسمانی غالباً صاف تا قسمتی ابری، ماندگاری هوای گرم و مرطوب، وزش باد جنوبی (برخی نقاط شدید) پیش بینی می‌شود.

 

دادرس ادامه داد: طی این مدت گاهی با شکل گیری ناپایداری‌های همرفتی و موقتی، رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

 

وی اضافه کرد: از روز سه شنبه به تدریج با شمالی شدن جریانات و نفوذ سامانه ناپایدار به منطقه، ضمن کاهش دما، شرایط برای ابرناکی، مه آلودگی، بارندگی به ویژه در روز چهارشنبه، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد تا پایان هفته فراهم است.

 

دادرس میانگین دمای هوا در امروز را ۲۸ تا ۳۸ درجه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر آسمان گیلان صاف و آفتابی است و هوای استان که از دیروز ۴ درجه گرم شده به تدریج تا دوشنبه به ۸ درجه افزایش خواهد یافت.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان تصریح کرد: با توجه به افزایش دمای هوا و شدت گرما سالمندان، بیماران قلبی و کودکان در ساعات میانی روز از منزل خارج نشوند.

 

وی با اشاره به وضعیت دریا در گیلان گفت: حداکثر ارتفاع موج امروز ۴۰ سانتی متر و برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است.

 

دادرس با اشاره به قرار گرفتن استان در وضعیت هشدار هواشناسی سطح زرد از روز ۱۶ تا ۱۹ گفت: کشاورزان در بخش‌های مختلف تمهیدات لازم را بیاندیشند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار