کد خبر : 94864
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402- 58: 21

نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد؛

افول کتابخوانی در هر جامعه ای جلوی رشد را می‌گیرد

افول کتابخوانی در هر جامعه ای جلوی رشد را می‌گیرد

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر لزوم تقویت کتابخوانی گفت: افول کتابخوانی در هر جامعه ای جلوی رشد را می‌گیرد.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز یکشنبه در دیدار رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: ابزارها و امکانات جدیدی که برای ارتقای معرفت و آگاهی بشر به وجود آمده، مفید است اما هیچ چیز نمی‌تواند جای کتاب و کتابخوانی را بگیرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به مزیت‌ها و ظرفیت‌های شاخص کتابخانه آیت‌الله مرعشی در ایران که جزو کتابخوانه‌های برتر دنیا محسوب می‌شود تصریح کرد: کتاب باید حفظ و حراست شود؛ بسیاری از علما گذشته ما صحافی می‌کردند زیرا هیچ چیز جای کتاب را بگیرد.

 

امام جمعه رشت با تاکید بر جایگاه نویسندگی و نوشتن کتاب بیان کرد: در روایات آمده، که اگر یک برگ نوشته و ماندگار شود، در روز قیامت آن برگ نوری خواهد شد و به سمت نویسنده‌اش خواهد آمد.

 

آیت‌الله فلاحتی کاهش کتابخوانی در ایران را نگران‌کننده دانست و افزود: بعضی‌ها فکر می‌کنند که تنها با روزنامه و موبایل می‌توان افزایش آگاهی پیدا کرد در حالی‌که صحیح نیست و افول کتابخوانی در هر جامعه‌ای جلوی رشد جامعه را می‌گیرد.

 

امام جمعه رشت تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره کتابخوانی جوانان را مورد اشاره قرار داد و گفت: کتابخوانی در ایران باید تقویت شود و جوانان و دانشجویان باید از زندگی و احوال علما و بزرگان تاریخ مطلع شوند.

 

وی با اشاره به ضرورت توجه به هویت ایرانی مسلمان در پروژه‌های مختلف فرهنگی تصریح کرد: یک نویسنده خوب باید سعی کند کلمات و عبارات نویسندگان متبحر را یادداشت و در عباراتش استفاده کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار