کد خبر : 102544
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دی 1402- 17: 18

مهدی فلاح در کوچصفهان:

اقتصاد مقاومتی، مدیر پشت میز نشین نمی‌خواهد/ حاشیه نشینی شهرها ناشی از تعطیل شدن کسب و کار در روستاهاست

اقتصاد مقاومتی، مدیر پشت میز نشین نمی‌خواهد/ حاشیه نشینی شهرها ناشی از تعطیل شدن کسب و کار در روستاهاست

فعال فرهنگی سیاسی گفت: باید بدانیم و اعتقاد داشته باشیم اقتصاد مقاومتی مدیر جهادی نیاز دارد ، مدیر پشت میزنشین نمی خواهد.

به گزارش گیلانستان، دکتر مهدی فلاح در دیدار با جمعی از فعالان عرصه کشاورزی در بخش کوچصفهان گفت : در حال حاضر مهمترین حوزه ای که باید روی آن تمرکز شود، حوزه اقتصادی است.

 

این فعال فرهنگی سیاسی خاطرنشان کرد: همه ما میخواهیم کشورمان، استانمان و شهرمان پیشرفت کند. اگر کشوری بهترین سیستم دفاعی موشکی را داشته باشد ولی اقتصادش ضعیف باشد، روبه ضعیف شدن پیش میرود مثل شوروی سابق که قدرت نظامی و فضانوردی اش به دلیل آنکه اقتصادش ضعیف شد ، فرو پاشید. پس آنچه در کشور ما مهم است و باید به آن رسیدگی شود، حوزه اقتصادی است.

 

وی در خصوص راهکارهای اقتصادی اظهار داشت : راهکار مهم در زمینه اقتصاد، اقتصاد مقاومتی است که حضرت آقا بیش از یک دهه است که به این مطلب اشاره می کنند. اقتصاد مقاومتی یعنی تولید داخلی بیشتر و عدم تکیه به واردات و باید بدانیم و اعتقاد داشته باشیم اقتصاد مقاومتی مدیر جهادی نیاز دارد ، مدیر پشت میزنشین نمی خواهد.

 

این فعال فرهنگی درباره فرصت های سرمایه‌گذاری در گیلان گفت: به اذعان همگان کشاورزی بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری در گیلان است. دومین تولید کننده برنج کشور گیلان است و ۳۰ درصد مردم آن به طور مستقیم با کشاورزی درگیر هستند و باید از این فرصت استفاده کرد تا استان متحول شود.

 

دکتر فلاح منظور از کشاورزی را کشاورزی مکانیزه دانسته و گفت: تنها راه نجات رهایی از چالش های کشاورزی در گیلان ، عبور از کشاورزی سنتی است و رسیدن به کشاورزی مکانیزه است.

 

وی در خصوص کارهایی که باید انجام شود تا به کشاورزی مکانیزه رسید،افزود : داشتن یک برنامه مدون در زمینه کشاورزی گام نخست است. لایروبی رودخانه و جلوگیری از برداشتهای بی رویه شن از رودخانه و کار کردن روی نژادهای برنج از جمله مسایل مهم و قابل پرداختن در عرصه کشاورزی درگیلان است.

 

دکتر مهدی فلاح گفت: اگر کسب و کار در روستا تعطیل شود ، حاشیه نشینی در شهرها زیاد می شود و هزینه های بیشتری به مدیریت شهری تحمیل می شود پس با داشتن برنامه مدون در کشاورزی ، زمین ها دارای شناسنامه شده و کشاورز و خانواده آن بیمه درمانی شده و کشاورز بعد از ۳۰ سال از مزایای تامین اجتماعی با کیفیت مطلوب بهره خواهد برد و مهمتر از همه امید به زندگی پویایی در زندگی روستایی می آفریند.

 

دکتر فلاح در پایان در زمینه ظرفیتهای اشتغال در استان گفت: گیلان به غیر از کشاورزی برنج می تواند در زمینه کرم ابریشم ، پرورش ماهیان خاویاری، گردشگری و گردشگری سلامت حرف های زیادی داشته باشد و میتوان بر تک تک مسائل ذکر شده، با دارا بودن جوانان مستعد و فعال ، سرمایه گذاری کرد.

 

وی در پایان افزود: استان ما دارای یک بسته کامل برای پیشرفت است، بیاییم با هم از این بسته برای پیشرفت استفاده کرده و برق امید را در مردم زنده کنیم .

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک شهروند دوشنبه , ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۷:۳۹

برق امید را در مردم زنده کنیم! … یعنی چه؟ 😁
این آقا قیافه اش و حرف هاش بیشتر شبیه مجری های مراسماته! 😁

رفتن به نوار ابزار