کد خبر : 95678
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مرداد 1402- 36: 21

انتقاد امام جمعه انزلی از عقب ماندگی شهرداری حتی در نصب تصاویر و اِلمان‌ شهدا!

انتقاد امام جمعه انزلی از عقب ماندگی شهرداری حتی در نصب تصاویر و اِلمان‌ شهدا!

امام جمعه بندرانزلی گفت: نصب عکس شهداء در خیابان‌ها و معابر شهر مانند شهرهای دیگر حداقل کاری بود که میشد انجام داد.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین ظهر یکشنبه در جلسه ستاد شهرستانی کنگره سرداران، امیران و ۸۰۰۰ شهید استان گیلان ضمن تسلیت ایام محرم و سوگواری سیدالشهداء (ع) و دوران اسارت اهل بیت (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشتند: فلسفه این نوع کنگره‌ها و یادواره‌ها برای شهدا در چند بعد است؛ یک بعد اثری است که برای خود ما متولیان و برگزار کنندگان و به تعبیری فراتر برای مدیران جامعه اسلامی دارد.

 

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه اگر مدیران جامعه اسلامی نسبت به شهدا و ارج نهادن به مقام شهادت تلاش نکنند و وظایفشان را انجام ندهند این یک ناسپاسی بسیار آشکار و ناشایستی است، افزود: شهدا حق زیادی به گردن همه ما دارند و مسئولیت‌های همه ما مبتنی بر همین شهادت‌ها، رشادت‌ها و ایثارگری‌هاست.

 

حجت الاسلام شمس الدین بعد دیگر کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا را بازتاب و اثر آن در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: جامعه با مسائلی که در آن برجسته می‌شود شکل می‌گیرد؛ مثلاً در بندرانزلی فرهنگ ورزش خصوصاً فوتبال در پوست و گوشت و استخوان همه اقشار جامعه رسوخ دارد.

 

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی ما هیچ الگویی برتر و برجسته‌تر از شهید و شهادت نداریم، گفت: در معارف دینی بالاترین فوز «شهادت» و بالاترین انسان‌ها از لحاظ ارج و قرب و منزلت در پیشگاه پروردگار متعال «شهید» معرفی شده است.

 

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به اینکه هر زمانی در هر جامعه‌ای فرهنگ شهادت برجستگی پیدا کرده، روحیه ظلم‌ستیزی، استکبارستیزی و عدالت خواهی پررنگ بوده است، افزود: هر جایی خبر از فرهنگ شهادت نیست، فرهنگ‌های غیردینی و هیچی و پوچی غلبه پیدا کرده است.

 

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه فرهنگ شهادت باید در جامعه ما خصوصاً در شرایط فعلی برجسته شود، ادامه داد: برای اصلاح رفتارها و فرهنگ حاکم بر شهرستان نیاز به ترویج فرهنگ شهادت و ایثار داریم و دشمن هم تلاش می‌کند این راه را مسدود کند تا بتواند کار خودش را پیش ببرد.

 

حجت الاسلام شمس الدین با تاکید بر اینکه بسیاری از ناهنجاری‌هایی که در جامعه داریم معلول کمرنگ شدن روحیه توجه به امور معنوی خصوصاً امر شهادت است، اضافه کرد: بندرانزلی نسبت به خیلی از شهرستان‌های دیگر حتی در تصاویر و اِلمان‌ها هم عقب هست، چندین سال در جلسات شهردارهای مختلف نیز این نواقص بیان می‌شود اما هنوز هم برطرف نشده است، نصب عکس شهدا در خیابان‌ها و معابر شهر مانند شهرهای دیگر حداقل کاری بود که می‌شد برای شهید و شهادت انجام داد.

 

حجت الاسلام شمس الدین با تاکید بر اینکه صرف اینکه عکسی از شهدا بزنیم یا تندیس و سردیس درست کنیم کفایت نمی‌کند، معرفی شهدا مهم است، افزود: خیلی از جوانان و نوجوانان ما شهید نامجو را نمی‌شناسند حتی نمی‌دانند که اهل انزلی است و چه سوابقی داشته و چگونه شهید شده است، لذا معرفی شهید مهم است، اینکه این شهدایی که عکس و سردیس آن‌ها را می‌زنیم چه ویژگی‌های داشتند.

 

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه همه شهدای ما ویژگی‌های برجسته‌ای داشتند که مورد نیاز جامعه ما و زندگی‌های روزمره افراد جامعه ماست، گفت: این ویژگی‌های برجسته باید تبیین و بازگو شود، زنده نگه داشتن یاد و راه شهدا به این است نه اینکه صرفاً برای شهدا مراسم بگیرم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس چهارشنبه , ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۲۷

سلام. لطفاً امام جمعه محترم در مورد تعطیلی مساجد در هنگام نماز ظهر وسریع بسته شدن درب مساجد پس از اقامه نماز ودر مورد اذان ظهر عاشورا که به بدترین شکل ممکن انجام شد نظری بدهند.با تشکر

رفتن به نوار ابزار