کد خبر : 96020
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1402- 25: 13

رمز گشایی سخنان امام جمعه انزلی؛

از شبهه‌انگیز بودن فرایند انتخاب شهردار تا اعمال نفوذ یک مسئول سابق و ثروتمند در شورای انزلی!

از شبهه‌انگیز بودن فرایند انتخاب شهردار تا اعمال نفوذ یک مسئول سابق و ثروتمند در شورای انزلی!

.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، “اولا فرایند طی شده برای انتخاب شهردار بندرانزلی عجیب و شبهه‌انگیز است، ثانیاً از افراد مسئله دار حتی دارای پرونده درحال رسیدگی نامبرده می‌شود که جای تعجب دارد و انتظار می‌رود شورای محترم فارق از سیاسی بازی و اعمال نفوذ برخی افراد و سیاسیون تصمیم شایسته، شفاف و نافع برای اداره شهر داشته باشد، این فضای شبهه‌آلود کار را مشکل می‌کند و شهرستان را هم دچار مشکل خواهد کرد، اعضای شورا با توجه به تجربیات خودشان و دیگران توجه داشته باشند که انتخاب کسانی که با اعمال نظر سیاسی و لابی گری‌ها بیایند و مسئولیت به عهده بگیرند ضرر آن بیشتر از منفعت آن است، لذا خواسته ما این است که در این مرحله توجه کنند اگر می‌خواهند شهرداری انتخاب کنند بر سر انتخاب شهردار معامله سیاسی نشود.”

اینها بخشی از خطبه‌ حجت الاسلام شمس الدین امام جمعه بندرانزلی در آئین عبادی سیاسی جمعه این شهر بوده است؛ نکات مهمی که هرچه زمان می‌گذرد مشخص می‌شود اعضای شورای شهر توجه چندانی به آن نصایح پدرانه نداشته و هرکدام کار خود را انجام می دهند!

ابتدا این را باید در نظر داشت که شخصیت معنوی و سیاسی امام جمعه انزلی در این سال‌ها طوری بوده که تا موضوعی برایش به یقین نرسد، هیچگاه همانند برخی‌ها از روی احساسات و صرفا جهت جذب مخاطب در تریبون نماز جمعه مطرح نمی‌کند.

حال چند کلیدواژه در بیانات اخیر وی دیده می‌شود که لازم است هم نهادهای نظارتی و مسئولان دولتی و هم اعضای شورای شهر به آن توجهی ویژه داشته باشند.

اولین کلیدواژه شبهه‌انگیز بودن فرایند انتخاب شهردار است که بیانگر وجود دست‌هایی پشت پرده برای رسیدن به ۴ گزینه‌ نهایی می‌باشد؛ گزینه‌هایی که یا در ایران زندگی نمی‌کنند، یا شرایط احراز صلاحیت را نداشته و یا افرادی مسئله‌دار هستند!

دومین کلید واژه مهم “اعمال نفوذ برخی افراد و سیاسیون” است که روند انتخاب شهردار را از مسیری سالم و قانونی به سمت فساد و فضای شبهه آلود می‌کشاند. مصداق این اعمال نفوذ را می‌توان ورود جدی یکی از مسئولان سابق و ثروتمند استان دانست که همواره در تلاش است گزینه مدنظر وی رای لازم را کسب نماید.

سومین کلید واژه مهم بحث معامله سیاسی در انتخاب شهردار است، زیرا همه شواهد و قرائن نشان می‌دهد که با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی ، عده‌ای می‌خواهند هرطور شده شهردار دومین شهر بزرگ گیلان از لحاظ گرایش سیاسی نزدیک به تفکر ایشان بوده تا فضا برای پیروزی آن جناح آماده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار