کد خبر : 85782
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 دی 1401- 49: 18

گیلانستان گزارش می‌دهد؛

انفعال حوزه علمیه گیلان در رویدادهای سیاسی و فرهنگی!

انفعال حوزه علمیه گیلان در رویدادهای سیاسی و فرهنگی!

.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی گیلانستان، حوزه علمیه استان گیلان که قرار بود به قطب فرهنگی آسیای میانه تبدیل شود، امروز مرحله‌ای از انفعال و کم‌کاری را تجربه می‌کند که به قطب فرهنگی محله دولت آباد رشت هم تبدیل نشده!

 

با مشاهده فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی حوزه‌های علمیه سراسر کشور دیده می‌شود که مدیریت حوزه در برخی استان‌ها و حتی شهرستان‌های کوچک به قدری در مسائل جامعه و مشکلات مردم حساس هستند که بسیاری از مردم برای گمراه نشدن در فتنه‌های آخرالزمان نگاه به حوزه علمیه شهرشان کرده تا راه درست را از غلط بتوانند تشخیص دهند.

 

اما در استان گیلان این موضوعات برای حوزه علمیه یا اصلا مهم نبوده یا فعالیتشان چندان محسوس نیست.

 

برای نمونه در ماه‌های اخیر که نه تنها شاهد خرابکاری‌های ضد انقلاب در سطح استان، شهادت نیروهای امنیتی، ایجاد تجمعات هنجارشکنانه، افزایش ولنگاری فرهنگی و… بودیم بلکه بارها به مساجد و مقدسات دینی و حتی لباس روحانیت اهانت گردید، اما چرا حوزه علمیه گیلان هیچ واکنشی و حضور در میدانی برای این مسائل نداشت، جای بسی تامل و تفکر است.

 

در روزهای اخیر هم که یک نشریه فرانسوی به مرجعیت دینی و مقام معظم رهبری اهانت کرده‌ است، باز هم حرکتی از حوزه علمیه استان در محکومیت این حرکت ساختارشکنانه مشاهده نشد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار